کارنیو: ایران شانس اول گروه ما برای راهیابی به جام جهانی است

سرمربی تیم ملی فوتبال قطر به این نکته اذعان کرد که تیم ملی فوتبال کشورمان شانس اول راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ از گروه A پیکارهای انتخابی این رقابت‌ها در گروه A آسیاست.

به گزارش ایسکانیوز خوزه دانیل کارنیو، سرمربی اروگوئه‌ای تیم ملی قطر در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ایران در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: بازی‌های مقدماتی جام جهانی از فردا برای ما آغاز می‌شود. اولین بازی ما مقابل ایران است که در رنکینگ فیفا رتبه اول آسیا را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: ما زمان کافی برای آنالیز بازی ایران داشته‌ایم و برای رویارویی با این تیم از آمادگی کافی برخورداریم. باید بگویم ایران شانس اول صعود از گروه ماست، اما ما خوب تمرین کرده‌ایم و به اینجا آمدیم تا نتیجه بگیریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال قطر در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه استفاده از بازیکنان چندملیتی در این تیم بسیار مورد انتقاد قرار گرفته در حالی که فیفا این قانون را گذاشته و همه باید به آن احترام بگذارند، اما با این شرایط آیا قطر که میزبان جام جهانی 2022 است آینده‌ای خواهد داشت یا نه، گفت: من به‌عنوان سرمربی قطر اینجا برای پاسخگوی در خصوص بازی حضور دارم، اما باید بگویم اینکه قطر در جام جهانی 2022 میزبان است و آیا تا آن زمان من روی نیمکت این تیم هستم یا نه، موضوعی است که از آن خبر ندارم، ضمن اینکه فیفا برای قوانینی که گذاشته هدفی هم مشخص کرده و مطمئناً از این قانون هدفی دارد. تمام کشورها از این قانون استفاده می‌کنند. تیم‌هایی مانند فرانسه و آلمان در سالیان اخیر از بازیکنان خارجی استفاده کرده‌اند. این تغییر ملیت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و ما هم یکی از تیم‌هایی هستم که از این قانون بهره برده‌ایم.

کارنیو ارزیابی خود از دیدار تیمش مقابل ایران را این‌طور مطرح کرد: ما می‌دانیم که به کجا آمده‌ایم و قرار است مقابل چه تیمی بازی کنیم. این تیم را خیلی خوب آنالیز کرده‌ایم و با شناخت کامل از حریف‌مان در اینجا هستیم. خوب می‌دانیم ایران در بازی فردا از ابتدا تهاجمی ظاهر خواهد شد و ما باید تمام 90 دقیقه را با تمرکز بالا و بدون اشتباه بازی کنیم. قطر مقابل ایران تیمی از پیش‌بازنده نخواهد بود و هیچ‌کس نمی‌تواند پیش از بازی بگوید ما برنده هستیم. ایران در رنکینگ فیفا در آسیا اول است و در گروه A نیز به‌عنوان شانس اول گروه برای صعود مطرح است. ما این مسئله را به‌خوبی می‌دانیم، به این خاطر به بازیکنانم گفته‌ام 90 دقیقه سخت را پیش‌رو دارند و همه آنها آماده این بازی هستند. هرچند همه چیز در 90 دقیقه بازی و به عملکرد بازیکنانم بستگی خواهد داشت.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار قطری مبنی بر اینکه اردوی تیمش در سوئیس راضی‌کننده بود و از شرایط ملی‌پوشان قطری راضی است یا نه، عنوان کرد: ما در این اردو به‌دنبال این بودیم که به آمادگی صددرصد برسیم. در حال حاضر این آمادگی را داریم و شرایط بازیکنان بسیار خوب است.

سرمربی تیم ملی فوتبال قطر در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار قطری دیگری راجع به اینکه آیا حضور بازیکن ایران در لیگ ستارگان قطر مانند اشکان دژاگه که شاگرد خود او بوده است، این مسائل تأثیری در روند بازی و شناخت طرفین از یکدیگر خواهد داشت یا نه، گفت: بازیکنان ایرانی شخصیت بسیار قوی دارند من با اشکان دژاگه و جواد نکونام در العربی کار کرده‌ام. در آن مقطع توانستم با شخصیت بازیکن ایرانی بیشتر آشنا شوم، اما بررسی ما در خصوص تیم ملی ایران است نه فقط یکی دو بازیکن. شناخت یکی دو بازیکن کافی نیست، چون روش بازی تیم ملی فوتبال ایران متفاوت است. مطمئناً ایران نقاط قوت و ضعفی دارد و ما هم همین‌طور هستیم، اما ما باید از نقاط قوت‌مان به نقاط ضعف ایران ضربه بزنیم تا پیروز شویم به‌همین دلیل می‌گویم که قدرت‌مان را فردا در میدان نشان خواهیم داد.

کارنیو در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شما اشاره کردید فرانسه و آلمان هم از بازیکنان دوملیتی استفاده می‌کنند، اما آنها 13، 14 بازیکن دورگه ندارند، موردی که در تیم قطر دیده می‌شود، گفت: ما اینجا درباره تیم ملی فرانسه صحبت نمی‌کنیم، اینجا صحبت از بازی ایران و قطر است! من در مورد اینکه تیم‌هایی مثل فرانسه، آلمان، انگلیس و.. از چه نفرات خارجی استفاده می‌کنند اطلاعاتی ندارم، اما این را خوب می‌دانم استفاده از بازیکنان خارجی در تمام دنیا انجام می‌شود و چیزی نیست که ما فقط از آن استفاده کنیم.

وی در این باره افزود: در مورد تیم خودمان باید بگویم که همبستگی و اتحاد در تیم بین بازیکنان، کادرفنی و اجرایی تیم وجود دارد و همه ما یک هدف را دنبال می‌کنیم و آن موفقیت تیم ملی قطر است. اگر ایران فردا موفق به شکست تیم ما شود دلیلش این نیست که بازیکنان ما غرور ملی ندارند، بلکه ما یک بازی فوتبال را در زمین مسابقه باخته‌ایم. چنانچه تیم قطر پیروز شود نیز همین شرایط وجود دارد. همه اعضای تیم قطر برای پرچمی که روی پیراهن‌شان وجود دارد می‌خواهند پیروز شوند و تفکر ما همه به این شکل است.

سرمربی تیم ملی فوتبال قطر با اشاره به روند آماده‌سازی تیمش خاطر نشان کرد: اردویی که ما برگزار کردیم فقط برای بازی با ایران نبود، بلکه ما برای تمام بازی‌ها تا یک سال آینده اردو برگزار کردیم. در این اردو وقت کافی برای ما وجود داشت و آماده‌سازی خوبی انجام دادیم. من سعی کردم تجربیاتم را به بازیکنان انتقال دهم. در یک دوره اردو نیز که اواخر آن بود وقت داشتیم تا درباره ایران به بازیکنان‌مان نکاتی را انتقال دهیم که بسیار خوب بود، اما اینکه اردوی خاصی را برای بازی با ایران داشته باشیم، اینطور نبوده است.

کارنیو درباره اینکه تیم ملی قطر تاکنون موفق نشده ایران را خارج از خانه شکست دهد و از زمان حضور کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران پنج بازی بین دو تیم برگزار شده که دو پیروزی سهم ایران بوده و سه بازی هم مساوی تمام شده است، اظهار داشت: کی‌روش مربی بسیار قدرتمند و جهانی است. شکی نیست که او بیوگرافی قوی دارد اما هیچ مربی همیشه برنده یا بازنده نیست.

وی در واکنش به این پرسش که بازیکنان دوملیتی قطر چه انگیزه‌ای جز پول دارند که برای تیم ملی کشورمان بگذارند و با پیراهن قطر انگیزه داشته باشند، اظهار داشت:‌ امیدوارم هیچ‌کس دیگر از این‌گونه سؤالات نپرسد، اما شک نکنید بازیکنان ما با انگیزه و با غرور وارد زمین خواهند شد. وقتی آنها به زمین بیایند هیچ رنگی در میان نیست و فقط یک شعار داریم. آنهم اینکه بازیکنان فقط به ملیت اصلی خود فکر کنند.

این سرمربی اروگوئه‌ای خاطر نشان کرد: من اهل اروگوئه هستم، اما تیم ملی کشورم این شانس را نداد که در این تیم مربیگری کنم. به همین دلیل تمام تلاشم را برای قطر خواهم کرد، بازیکنان هم به همین شکل هستند و آنها نتوانستند برای تیم ملی کشور خودشان به میدان بروند اما قطر در را به روی آنها باز کرد و همه ما برای جبران این محبت خواهیم جنگید. برای کشوری که این شانس را به ما داد و ما را به جهان معرفی کرد با تمام توان می‌جنیگم. همانطور که کی‌روش یک مربی پرتغالی است و ببینید برای شما چه کار می‌کند و مانند ایرانی‌ها می‌جنگد. احترام به پیراهن و لباس قطر از سر بازیکنان ما بیرون نخواهد رفت.

کد خبر: 673991

وب گردی

وب گردی