نخستین فروشگاه زنجیره ای خودرو در کشور آغاز بکار کرد

نخستین فروشگاه زنجیره ای خودرو با هدف ارایه تنوع در عرضه محصولات و همچنین تحویل یک روزه خودرو به مشتریان، کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سیاوش - جعفریان مدیرعامل نخستین فروشگاه زنجیره ای خودرو (کارما) به برنامه های پیش روی این فروشگاه پرداخت و گفت: با ساماندهی و ایجاد ارتباط منطقی بین شبکه توزیع و شبکه تامین، خرید خودرو برای مصرف کنندگان تسهیل و به این ترتیب، بازار خودرو به سمت رونق حرکت می کند.
وی ادامه داد: فروشگاه زنجیره ای خودرو قصد دارد با گسترده کردن شبکه فروش خود و همچنین تاسیس شعب در سراسرکشور، دسترسی آسان متقاضیان را به محصولات متنوع خودرویی میسر کند و با کمک روش های جدید و شفاف خرید و فروش ضمن فراهم آوردن شرایط آسان و مطمئن برای خریداران خودرو، رضایت آنان را افزایش دهد.
جعفریان اضافه کرد تا پایان امسال 24 فروشگاه زنجیره ای را در تهران و مراکز استان ها راه اندازی می کنیم که از این میزان چهار فروشگاه در تهران مستقر خواهد شد.
وی ادامه داد: اگرچه بسته خدماتی ویژه ای را یکجا در فروشگاه زنجیره ای خودرو به مشتریان عرضه می کنیم اما قیمت در این فروشگاه رقابتی و تابع دیگر فروشگاه های زنجیره ای است.
جعفریان اضافه کرد: در این فروشگاه خودروهای صفر کیلومتر داخلی و خارجی با شرایط آسان از جمله اقساطی با استفاده از تسهیلات لیزینگ عرضه می شود ضمن اینکه بنا داریم شرایط تعویض خودرو را میان مشتریان فراهم کنیم تا مشتریان بتوانند خودروهای کارکرده خود را در این فروشگاه با هم معاوضه کنند.
وی پیش از این در جمع خبرنگاران مزیت فروشگاه زنجیره ای خودرو را برای مصرف کنندگان تحویل یک روزه خودرو اعلام کرده بود . برای انجام این تعهد، سه اقدام لازم است؛ ارتباط با تولیدکنندگان و خودروسازان برای تامین بموقع خودرو، ارتباط با واردکنندگان خودروهای خارجی و همچنین خرید و ذخیره سازی خودروهایی که بیشترین تقاضا را در بازار دارد.
جعفریان در مورد فرآیند خرید و تحویل خودرو در یک روز گفته بود، مشتری درخواست خرید می دهد، بیعانه می پردازد و پس از خرید، خودرو را در کمتر از 24 ساعت دریافت می کند.
وی اعلام کرد در فروشگاه های زنجیره ای امکان عرضه اقساطی خودرو و حتی معاوضه خودروهای دست دوم با خودرو نو وجود دارد. در عرضه اقساطی، تسهیلات خرید خودرو در یک روز برای مشتری تامین می شود؛ نرخ سود 21 درصد است و سند خودرو در رهن موسسه مالی لیزینگ باقی می ماند.
جعفریان از بنگاهداری لیزینگ ها انتقاد کرد و گفت: لیزینگ، یک موسسه مالی است و حق بنگاه داری ندارد؛ آنها باید به تولیدکننده یا توزیع کننده برای ایجاد تقاضا و ارتقای قدرت خرید مصرف کنندگان کمک کنند.
اکنون حدود 17میلیون خودرو پلاک شده تولید داخل در کشور آمد و شد می کنند و تولیدکنندگان داخلی سالیانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو به بازار تحویل می دهند.
بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو کشور در سال 1404 باید به سه میلیون دستگاه در سال افزایش پیدا کند و یک سوم از این شمار به دیگر کشورها صادر شود.

401/602

کد خبر: 674004

وب گردی

وب گردی