اجرای نمایش «گربه و پلنگ»با نقش‌آفرینی بچه‌های دارای نیازهای ویژه

نمایش «گربه و پلنگ» نخستین اثری است که در قالب طرح جدید مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با نقش‌آفرینی بچه‌های دارای نیازهای ویژه بر روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون در سال 1395 تولید و حمایت از چهار عنوان تئاتر با مشارکت و نقش‌آفرینی کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی) و کودکان خاص شامل بچه‌های بد سرپرست و بی‌سر‌پرست و کودکان کار را در برنامه کاری خود قرار داده است.

در این میان اولین اثر این مجموعه با عنوان «گربه و پلنگ» به کارگردانی محمدحسن ابویی از از 14 تا 18 شهریور در سالن گلستان مرکز تئاتر کانون واقع در پارک لاله تهران در ساعت 18 اجرا می‌شود نمایشی که در آن چند بازی‌گر دارای نیازهای ویژه (با معلولیت جسمی و حرکتی) نقش‌آفرینی می‌کنند.

روزی پلنگ و گربه در جنگل با انسان روبه‌رو می‌شوند. انسان برای رهایی از پلنگ از نیروی تفکرش استفاده می‌کند و آن‌ها را با طناب می‌بندد و... این بخشی از داستان نمایش «گربه و پلنگ» است.

بر اساس این خبر، نویسندگی این نمایش را حسن دولت‌آبادی بر عهده داشته است. زهرا صبری مشاور نمایش و ابوالفضل میروکیلی، محمدجواد آخوندی، حسین زارع‌زاده و احسان زارعین بازیگران آن هستند.

در عین حال، حامد آرامی دستیار کارگردان، افسانه زارع منشی صحنه، فریبا فتحی طراح دکور، مسلم زارع بیدکی طراحی نور، علی‌اصغر شکری طراحی لباس و حمیده حایری طراحی گریم این نمایش را بر عهده داشته‌اند.

این نمایش‌ها با هدف آماده سازی کودکان با نیازهای ویژه برای ورود به جامعه، استفاده از فرصت‌های برابر آموزشی و فرهنگی و تحقق عدالت فرهنگی، استفاده از خدمات فرهنگی برای همه کودکان و نوجوانان، توجه به تعلیم و تربیت و زندگی در شرایط سخت، شکوفایی استعدادهای این کودکان و نوجوانان، ایجاد اعتماد به نفس و قدرت تصمیم‌گیری صحیح و سوق دادن آنان به مراکز فراگیر کانون تولید می‌شود.

این آثار در قالب تئاتر در بخش اجرای صحنه و نیز تشکیل کارگاه‌های تئاتر برای کودکان ونوجوانان دارای نیاز‌های ویژه برنامه‌ریزی شده است.

این نمایش تولیدی کانون کاری از جامعه معلولان تپش شهرستان مهریز استان یزد است و مرکز توانبخشی روزانه و توان‌پزشکی سازمان بهزیستی کشور، معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان یزد و شهرستان مهریز در این طرح، اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را همراهی می‌کنند.

508

کد خبر: 674149

وب گردی

وب گردی