احداث شهرک‌های صنعتی ویژه اصناف/ معافیت ۱۳ ساله مالیاتی در شهرک‌ها

معاون برنامه‌ریزی صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ضمن اعلام معافیت ۱۳ ساله مالیاتی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی، از احداث شهرک‌های صنعتی ویژه اصناف خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، فرشاد مقیمی در نشست خبری خود هنگام بازدید از شهرک صنعتی عباس‌آباد تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود درحالی که وضعیت تولید در حال بهبود است رشد ۴.۲ درصدی اشتغال که از طریق بانک مرکزی برای چهار ماهه اول امسال اعلام شد، در نیمه دوم سال ۱۳۹۵ سرعت قابل ملاحظه ای دارد.

مقیمی با اشاره به وضعیت شرکت‌ها و سرمایه گذاران خارجی در حوزه تولید و صنایع کشور و روند احداث مناطق ویژه اقتصادی اظهار کرد: مناطق ویژه اقتصادی بر مبنای تولید احداث خواهند شد و باید زیرساخت‌های لازم برای آن مهیا باشد که در حال حاضر منطقه اقتصادی جاسک به عنوان منطقه ویژه اقتصادی به مجلس برای قانون گذاری رفته است، همچنین مناطق ازاد خرمشهر، اینچه‌برونو بانه نیز در وضعیت تبدیل به مناطق ویژه‌ اقتصادی با ویژگی‌های مورد نظر هستند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت مالیاتی واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌ها عنوان کرد: متاسفانه شکل قوانین به گونه‌ای بود که واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها در حوزه مالیات دچار مشکل بوده‌اند، آن‌را ما از طریق پیش‌بینی در برنامه ششم حل کردیم و بر اساسی قانونی که تا سال ۱۳۹۶ به اجرا درخواهد آمد شهرک‌های صنعتی نیز در حوزه تولید آن هستند و مشمول ۱۳ سال معافیت مالیاتی خواهند شد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درباره وضعیت اسقرار اصناف در شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: اصناف به مرور در حال استقرار در شهرک‌های هستند در حالی که این واحدها انواع مختلفی دارند و به عنوان اصناف صنعتی، خدماتی و... قابل دسته‌بندی هستند، تکلیف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اصناف تولیدی مشخص است و به عنوان واحد تولیدی می‌توانند در شهرک‌ها مستقر شوند ولی اصناف خدماتی هم با توجه به نحوه فعالیت خود به شهرک‌ها وارد می‌شوند تا خدماتی را که پیش از این ارائه آن از بیرون از شهرک‌ها تامین می‌شد از این به بعد از داخل شهرک‌ها و از طریق این اصناف قابل دسترسی باشند، البته بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده شهرک‌های تخصصی اصناف نیز احداث خواهند شد تا اصناف به طور متمرکز بتوانند در آن مستقر شوند.

در این بازدید که به همراه جمعی از خبرنگاران صورت گرفت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط شهرک صنعتی عباس‌آباد بازدید شد که این واحدها شامل کارخانه دمنده که در حوزه تولید فن‌های مختلف برای مصارف خانگی و صنعتی و با ظرفیت ۴۰۰ نفر با ظرفیت تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار فن فعال است، کارخانه مهرجامه سدید فعال در حوزه تولید انواع ظروف تفلون و آلومینیومی که به طور روزانه ۱۲۰۰ عدد سرویس کامل را به بازار عرضه می‌کند و با ظرفیت ۹۹ درصدی و سرمایه گذاری ۴۹ درصدی چینی مشغول فعالیت است.

دیگر واحدی که مورد بازدید قرار گرفت واحد صنعتی قطعه سازی پارسیان بود که با توجه به نیاز بازار داخلی اقدام به تولید انواع قطعات خودرو در داخل این شهرک‌ می‌کرد.

401/602

کد خبر: 674166

وب گردی

وب گردی