ابراهیمی: برجام بی‌خاصیت و بی‌برکت نیست

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: نمی‌گوییم برجام بی‌برکت و بی‌خاصیت است اما در این قرارداد به تمامی اهدافمان و رفع کامل تحریم‌ها، نرسیدیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مهمترین اولویت‌های دولت در سال پایانی فعالیتش اظهار کرد: دولت در سال جاری با فرصت کوتاهی که در اختیار دارد، باید تمرکز خود را بیشتر بر رفع عقب‌ماندگی‌های کشور در زمینه اقتصادی، حل مشکلات مربوط به معیشت مردم، رفع رکود موجود در بازار، رفع بیکاری جوانان و ایجاد اشتغال برای این قشر قرار دهد.

وی افزود: حل مشکلات اقتصادی جامعه یکی از مسائل مهم کشور است و اگر اقتصاد از حالت رکود خارج شود و دولت زمینه‌ساز مشارکت بیشتر مردم در حل این مشکلات باشد، طبیعی است که اقتصاد و بازار تولید رونق خواهد گرفت و در نهایت با تأمین معیشت مردم، دین آنان نیز حفظ می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به رفع معضلات اجتماعی به‌ عنوان یکی دیگر از اولویت‌های دولت و رابطه این معضلات با وجود بیکاری در میان جوانان، گفت: آسیب‌های اجتماعی نظیر گسترش تکدی‌گری، اعتیاد و ولگردی در میان جوانان و بخش دیگری از جامعه، به علت وجود معضل بیکاری است که اگر معیشت مردم روبه‌راه شود، دیگر شاهد چنین معضلاتی در کشور نخواهیم بود.

این عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین با تأکید بر این‌که دولت نباید نسبت به فرهنگِ جامعه بی‌تفاوت باشد، اظهار کرد: دولت باید همانطور که به فکر سلامت جسمی مردم است، نسبت به فرهنگ جامعه هم عنایت داشته باشد و ایجاد تحولات فرهنگی در جامعه را مورد توجه قرار دهد.

ابراهیمی ادامه داد: اگر دولت بتواند این اولویت‌ها را مدنظر قرار دهد و نتایج مثبتی هم از توجه به آن‌ها دریافت کند، در این‌صورت می‌توان گفت که دولت موفق عمل کرده است وگرنه این‌که مدام بگوییم دولت موفق است اما با کارنامه قابل‌توجهی از عملکردش مواجه نباشیم، فایده‌ای ندارد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به موضوع برجام و تأثیر آن در عملکرد سه سال گذشته دولت، اظهار کرد: برجام حرکت خوبی بود اما تمام آنچه را که می‌خواستیم تأمین نکرد؛ هدف از عقد قرارداد برجام رفع تمامی تحریم‌ها بود اما این هدف به دست نیامد.

وی در همین زمینه افزود: ما نمی‌خواهیم بگوییم که برجام برکت و خاصیتی برای‌مان نداشت اما به‌هرحال تمامی آنچه که به دنبالش بودیم نیز برآورده نشد که در این زمینه به دنبال مقصر نمی‌گردیم، هرچند مقصر اصلی را هم باید همان عهدشکنانی دانست که طرف مقابل ایران در ماجرای برجام بودند و به تعهدات‌شان در این قرارداد عمل نکردند.

ابراهیمی در پایان با بیان این‌که نباید مدام به تبلیغ برجام در جامعه پرداخت و آن را به عنوان حلّال مشکلات کشور دانست، گفت: به نظرم تبلیغ برجام در جامعه به مصلحت نیست چرا که مردم وضعیت کشور را می‌بینند، آن را درک می‌کنند و می‌فهمند؛ پس بهتر است بگوییم که ما تلاش‌مان را در ماجرای برجام انجام دادیم اما طرف مقابل چموش بود و به تعهداتش عمل نکرد.

2/

01/201

کد خبر: 674253

وب گردی

وب گردی