آلمان هم خواستار افزایش تحریم‌های سازمان ملل علیه سوریه شد

نماینده ویژه دولت آلمان از سازمان ملل خواست تا تحریم‌های بیشتری را علیه سوریه به خاطر انجام ۲ حمله شیمیایی علیه غیر نظامیان اعمال کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، در حالی که مسکو تهدید به رد هرگونه اقدام سازمان ملل برای افزایش تحریم‌ها علیه سوریه کرده است، گرنوت ارلر نماینده ویژه دولت آلمان ضمن طرح این ادعا که سوریه 2 حمله با گاز کلر علیه شهروندان غیر نظامی انجام داده است، خواستار افزایش تحریم‌های سازمان ملل علیه دمشق شده است.

به گزارش تسنیم، وی در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی تاکید کرد: سازمان ملل باید برای تحریم‌های شفاف و روشن آماده باشد، علی رغم تهدید روسیه برای وتو کردن آن.

این مقام آلمانی تصریح کرد: مسکو بی شک بیشتر نگران آن است که به عنوان دوست رژیم جنایتکار اسد شناخته شود تا اینکه بخواهد اقدام مشترک و هماهنگی برای اعمال تحریم علیه این اقدام که نقض پیمان‌های بین‌المللی است، انجام دهد.

وی افزود: یافته‌های تحقیقات کاملا روشن است. روسیه باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد خطر انزوای بین‌المللی را در خصوص این پرونده قبول کند یا نه.

شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه مذاکرات خود را درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه افراد یا شرکتهایی که در دو حمله شیمیایی در سوریه دست داشته‌اند، آغاز کرده است.

یک گزارش ادعا می کند که دولت سوریه مسئول 2 حمله شیمیایی با گاز کلر است و تروریست‌های داعش نیز مسئول اصلی استفاده از گاز خردل هستند.

این تحقیقات نشان می دهد که اطلاعات کافی وجود دارد که حاکی است تروریست های داعش 21 آگوست 2015 میلادی از گاز خردل استفاده کرده اند. این گزارش نشان داده است که داعش تنها گروه تروریستی بوده که توانایی و انگیزه لازم برای استفاده از گاز خردل را داشته است.

ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل در این باره تاکید کرد: ما منافع مشترکی در مقابله با چیزی که اتفاق افتاده و جلوگیری از اقدامات مشابه در آینده، داریم. این یک گزارش بسیار پیچیده است که نیاز به مطالعه و بررسی کارشناسان دارد.

وی افزود: در برخی رسانه های خبری مشاهده می کنم که درباره نزاع بین روسیه و آمریکا بر سر این مساله گمانه زنی می کنند. این طور نخواهد بود، اجازه بدهید به شمار بگویم، چرا که مکانیسم تحقیقاتی مشترک توسط هیات های روسی و آمریکایی تشکیل شده تا با یکدیگر همکاری کنند.

303300

کد خبر: 674294

وب گردی

وب گردی