ونزوئلا، کوبا و اکوادور برکناری روسف را محکوم کردند

کشورهای ونزوئلا و اکوادور در اعتراض به برکناری «دیلما روسف» از مقام ریاست جمهوری برزیل، سفرای خود را از این کشور فراخواندند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری تله سور، به دنبال رأی مجلس سنای برزیل به برکناری «دیلما روسف» از مقام ریاست جمهوری این کشور، دولتهای ونزوئلا و اکوادور سفرای خود را از برزیل فراخواندند.

به گزارش مهر،دولت ونزوئلا از تصمیم خود برای «قطع تمام روابط سیاسی و دیپلماتیک با دولتی برخاسته از یک کودتای پارلمانی» در برزیل خبر داد.

دولت اکوادور نیز با انتشار بیانیه ای رأی مجلس سنای برزیل به برکناری روسف را- که در سال ۲۰۱۴ با کسب ۵۴ میلیون رأی برای دومین دور به ریاست جمهوری این کشور برگزیده شد- محکوم نمود و قصد خود را برای فراخواندن سفیر خود از برزیل اعلام کرد.

دولت اکوادور در این بیانیه برکناری روسف از پست ریاست جمهوری را روندی «جعلی» خواند که در عمل به شروط قانون اساسی و اثبات اتهامات وارده بر رئیس جمهور مخلوع شکست خورد. این بیانیه همچنین یادآور شد که دولت اکوادور «این واقعیت را هرگز نادیده نمی گیرد که بسیاری از افراد تصمیم گیرنده برای استیضاح روسف در حال حاضر به دلیل فساد تحت بازجویی قرار دارند».

بیانیه دولت اکوادور همچنین هشدار داد که این «کودتای نرم» نشانه تهدیدی علیه یکپارچگی و ائتلاف منطقه ای است.

این در حالی است که پیش از رأی گیری نهایی مجلس سنای برزیل، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی نیز روز سه شنبه در توئیتر خود نوشت: «در صورتی که کودتای پارلمان برزیل علیه دولت دموکراتیک دیلما روسف به موفقیت بیانجامد، بولیوی سفیر خود را از این کشور فرامی خواند». وی در ادامه نوشت که «بولیوی از دموکراسی و صلح دفاع می کند».

دولت کوبا هم برکناری روسف را «یک کودتای پارلمانی» خواند و آنرا به شدت محکوم کرد.

303300

کد خبر: 674317

وب گردی

وب گردی