سرطان پوست ،شایع ترین سرطان در ایران/ به خال های پوستی توجه کنید

یک متخصص رادیوتراپی آنکولوژی، از سرطان پوست به عنوان شایع ترین سرطان در بین ایرانی ها نام برد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، دکتر افسانه مداح روز پنج شنبه در همایش یک روزه تازه های تشخیص و درمان سرطان های غیرملانومی پوست در هتل پارسیان،گفت: تومورهای پوستی به دو دسته ملانومی و غیرملانومی تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول تومورهای بدخیم و حتی کشنده هستند اما تومورهای غیرملانومی اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان خواهد بود.

او افزود: نور آفتاب و خال‌های ریشه دار از فاکتورهای اصلی بروز تومورهای غیرملانومی است به همین دلیل به افراد به خصوص افرادی که در معرض نور آفتاب مشغول به فعالیت هستند توصیه می‌شود از کلاه، دستکش ، ضد آفتاب و عینک آفتابی استفاده کنند

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی در ادامه افزود: تمام افراد در قسمت‌های مختلف بدنشان دارای خال‌هایی هستند که برای پیشگیری از بروز تومورهای غیرملانومی توصیه می‌شود به خال‌های خود توجه بسیاری داته باشند و در صورت مشاهده تغییر رنگ، اندازه و ظاهر آن سریعا به متخصص پوست و مو مراجعه کنند.

او با بیان اینکه تومورهای غیرملانومی پوست درآقایان شایع تراز خانم‌ها است،تاکید کرد: سرطان پوست در ایران در مردان اولین و در زنان دومین سرطان شایع است.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران توجه به تغییرات پوستی را بسیار ضروری دانست و گفت: مراجعه و دریافت خدمات درمانی به موقع موجب پیشگیری از وخامت بیماری می‌شود به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود تمام بیماری‌ها خود از جمله بیماری‌های پوستی را حدی بگیرند.

مداح افزود: درمان به موقع تومورهای غیرملانومی پوستی علاوه بر بهبود موجب حفظ زیبایی ظاهری افراد می‌شود زیرا در صورت پیشرفت بیماری پزشک ناچار است برای درمان از سایر قسمت‌های دیگر پیوند پوست انجام دهد و این امر زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه درمان و روش‌های تشخیصی تومورهای غیرملانومی پوست طی چند سال اخیر پیشرفت‌های مناسبی داشته و از طرفی در کنگره‌های اخیر به این موضوع توجه چندانی نشده بود انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران تصمیم گرفت تا همایش یک روزه‌ای به این منظور برگزار کند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: در این همایش متخصصان داخلی، پوست و مو، جراحان پلاستیک، رادیوتراپیست‌ها و پاتولوژیست‌ها گروه‌های هدف حضور دارند.

20106

کد خبر: 674332

وب گردی

وب گردی