بندپی: اورژانس اجتماعی بهزیستی درسال گذشته 4240 نفر را از خودکشی منصرف کرده است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته در حوزه اورژانس اجتماعی بهزیستی و این بخش موفق شد 2800 زن و 1440 مرد را از خودکشی منصرف کند و به چرخه زندگی باز گرداند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح پایگاه اورژانس اجتماعی شهرستان آمل با اشاره به اینکه شاهد ارتقای روزافزون سلامت اجتماعی در کشور هستیم، گفت سازمان بهزیستی در جشنواره شهید رجایی به عنوان سازمان برتر در امور تخصصی معرفی شده است و بهزیستی راهبرد پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و معلولیت را بر عهده دارد.

او با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سازمان های مسئول در حوزه اجتماعی را در زمینه کاهش آسیب ها و معلولیت ها به حضور پذیرفتند و در این زمینه هشدارها و رهنمودهایی داشتند، افزود: 22 هزار نفر نیروی انسانی متخصص و کارشناس در حوزه بهزیستی کشور فعالیت می کنند، بهزیستی در زمینه پیشگیری اقدامات موثری انجام داده است که امروز اثرات آن را می بینیم.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه سال گذشته در حوزه اورژانس اجتماعی بهزیستی و این بخش موفق شد 2800 زن و 1440 مرد را انجام خودکشی منصرف کند و به چرخه زندگی باز گرداند، تاکید کرد: این به معنای آن است که این تعداد فرزند از خطر بی سرپرست شدن نجات یافتند و اثرات خودکشی نیز در جامعه و میان مردم کمتر شد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه 170 هزار بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شده است که عموما در مناطق دور افتاده زندگی می کنند، افزود: 50 هزار بازمانده از تحصیل توسط بهزیستی شناسایی و تحت تعلیم قرار گرفتند.

او با اعلام اینکه اگر چه در حوزه مهدکودک ها متهم هستیم که آواز خوانی ترویج می دهیم ، اما در زمینه خدمات تخصصی در حوزه فعالیت های قرآنی بهزیستی رتبه برتر را در کشور دارد،تاکید کرد: در زمینه پیشگیری از معلولیت نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و آزمایشات مشاوره ازدواج و ژنتیک اجباری شده است تا از تولد سالانه 25 تا 30 هزار فرد معلول در کشور جلوگیری و با علم روز دنیا این تعداد را ریشه کن کرد.

محسنی با بیان اینکه در زمینه طلاق نیز که بر زننده آرامش روانی اجتماع است برنامه های پیشگیری کننده ای صورت گرفته است تا ناپایداری های خانواده ها کاهش یابد، گفت: سالانه 600 هزار تماس با اورژانس اجتماعی ثبت شده است، یکصد و نود و دومین پایگاه اورژانس اجتماعی کشور در آمل به بهره برداری رسید و برنامه داریم برای شهرهای بالای 50هزار نفر جمعیت پایگاه اورژانس اجتماعی دایر شود.

20106

کد خبر: 674343

وب گردی

وب گردی