دومین جلسه روسای شورای تخصصی امور آموزشی استان ها در واحد مشهد/دکتر حسین زاده لطفی: آغاز مدیریت رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی

دومین جلسه روسای شورای تخصصی امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان ها با حضور دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسات گفت: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید جلسات تخصصی امور آموزشی استان ها از این پس به صورت ماهانه در یک استان برگزار شده و به مسائل و مشکلات آموزشی واحدها رسیدگی می شود.

دکتر حسین زاده لطفی با اشاره به اتمام ممیزی رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این اقدام با هدف ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه آزاداسلامی صورت گرفت.

وی همچنین از آغاز مدیریت رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی واحدهای این دانشگاه طی دو ماه آینده خبر داد و گفت: این اقدام با هدف جلوگیری از ایجاد رقابت ناسالم بین واحدهای یک استان در یک رشته گرایش برای جذب دانشجو انجام می شود. متاسفانه دیده می شود که به دلیل رقابت های ناصحیح قطب بودن یک واحد در یک رشته محل با وجود داشتن تجهیزات پیشرفته و اساتید قوی از بین رفته است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره کوتاه شدن فرایند ارتقای اعضای هیات علمی این دانشگاه خاطر نشان کرد: اگر پرونده های ارسالی به سازمان مرکزی داری نقص نباشد حداکثر ظرف مدت 3ماه بررسی و تعیین تکلیف می شوند.

وی تاکید کرد: ثبت نام دانشجویان در کلیه مقاطع بدون داشتن سند پذیرش ممنوع بوده و با فردی که اقدام به ثبت نام این دسته از دانشجویان کرده برخورد خواهد شد.

ثبت نام باید مطابق سند پذیرش در همان رشته گرایش و در همان محل قبولی انجام شود و جابجایی محل تحصیل به شهر دیگر مطلقا ممنوع است

دکتر شیخ الاسلامی رییس واحد مشهد در ابتدای این نشست گفت: حوزه آموزش از لحاظ محتوا نیازمند نوآوری و خلاقیت است. به عنوان متولیان دانشگاه باید با برنامه ریزی صحیح آموزشی بتوانیم دانشجویان خلاق پرورش دهیم.

وی با اشاره به تفویض اختیار به مراکز استان ها گفت: این موضوع باعث سهولت در جذب اعضای هیات علمی نخبه شده است. معتقدیم جذب هیات علمی توانمند به اندازه توسعه زیرساخت های پژوهشی در پرورش خلاقیت دانشجویان موثر است.

در این جلسه هریک از روسای شورای تخصصی آموزشی استان ها به ارائه مشکلات و دیدگاه های خود پرداختند.

20101

کد خبر: 674370

وب گردی

وب گردی