عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید افرادی که به عنوان خطیب جمعه و یا هر عنوان دیگر تریبون در اختیار دارند می توانند صحبت کنند و تذکر دهند اما حق وضع قانون برای یک منطقه خاص را ندارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرآنلاینحجت الاسلام احمد مازنی با اشاره به حواشی که این روزها بر سر لغو کنسرت‌ها در برخی از شهرها پیش آمده است، گفت: این مسئله بسیار ساده است، یک بعد حکم فقهی مسئله است که امام خمینی(ره)آنرا حل کرده اند و یک بعد نیز مبانی قانونی است که قانون نیز در این زمینه تکلیف را روشن کرده است.

وی اظهار داشت: مرجع صدور مجوز برای برگزاری کنسرت‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و بقیه دستگاه‌ها نیز باید در این زمینه با این وزارتخانه همکاری کنند، دستگاههای دیگر حق ندارند برای وزارت فرهنگ شرط و شروط بگذارند، مثل این است که دستگاه قضایی بخواهد پرونده‌ای را رسیدگی کند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بگوید من به شرطی می پذیرم این پرونده رسیدگی شود که همه روزنامه ها برای این مسئله یک نوع مطلب بنویسند.

مازنی با بیان اینکه این نوع شرط ها و پیشنهادات مداخله در کار قوه مجریه است، بیان کرد: از طرف دیگر افراد غیرمسئول که به عنوان خطیب جمعه و یا هر عنوان دیگر که تریبون در اختیار دارند می توانند پیشنهاد دهند، یا نصحیت کنند و تذکر دهند اما حق وضع قانون برای یک منطقه خاص را ندارند چرا که این مسئله باعث ایجاد حواشی می‌شود.

وی تاکید کرد: مسئله دیگری که جای نگرانی برای متدینین ایجاد می کند این است که افرادی هستند که برای تماشا و استفاده از این کنسرت ها شرکت می کنند که ممکن است این افراد برخی از هنجارهای اجتماعی و موازین اسلامی را رعایت نکنند که باید این مسئله کنترل و مدیریت شود که این حاشیه باعث نشود اصل مسئله که برگزاری کنسرت هاست دچار مشکل شود.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:جوانان ما به همان اندازه که نیاز به مجالس روضه و دعا دارند به همان اندازه نیز نیاز به فضاهای هنری ،شاد و مفرح دارند که کنسرت یکی از اینهاست.

وی با تاکید بر حمایت مجلس و کمیسیون فرهنگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه گفت:ما هر جا که این وزارتخانه در این زمینه نیاز به حمایت داشته باشد وارد می شویم و چه به وضع قوانین و یا سایر موارد این وزارتخانه را کمک می کنیم.

203

کد خبر: 674444

وب گردی

وب گردی