حذف اپلیکیشن های بلااستفاده و غیر کاربردی از اپ استور اپل

اپ استور اپل در حال حاضر میزبان میلیون ها اپلیکیشن و بازی است که بسیاری از آن ها به طور روزانه استفاده شده و به صورت مستمر بروزرسانی دریافت می کنند. اما با گذشت هشت سال از آغاز به کار این فروشگاه مجازی، تعداد قابل توجهی اپلیکیشن بلااستفاده، غیر کاربردی و حتی غیر فعال و رها شده توسط توسعه دهندگان نیز در آن انباشته شده اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دیجیاتو، از آنجا که این اپلیکیشن ها فضا را برای محصولات بی عیب و نقص دیگر تنگ می کنند، اپل تصمیم گرفته تا با پاک سازی آن ها یک خانه تکانی اساسی در اپ استور انجام دهد. توسعه دهندگان تا پایان این ماه فرصت دارند که مشکلات اپلیکیشن های معیوب خود را برطرف کنند، در غیر این صورت اپل آن ها را به طور کامل از اپ استور حذف خواهد کرد. البته اپلیکیشن هایی که موقع باز شدن کرش می کنند زودتر از بقیه مشمول قانون جدید اپل می شوند.

این عملیات پاک سازی عظیم نه تنها خیال توسعه دهندگان اپلیکیشن های فعال و کاربردی را راحت می کند، بلکه جستجوی اپلیکیشن های سالم را برای کاربران آیفون و آیپد و آیپاد به کار آسان تری تبدیل خواهد کرد.

اپل همچنین امروز با ارسال ایمیلی به توسعه دهندگان، قانون جدیدی برای نامگذاری اپلیکیشن ها تصویب کرده که به موجب آن از این پس به کارگیری عنوانی با بیش از 50 کاراکتر برای هیچ یک از اپلیکیشن های iOS مجاز نیست. بعضی توسعه دهندگان به خاطر ارتقای جایگاهشان در رده بندی اپ استور، از نام های طولانی برای اپ های خود استفاده کرده و تا می توانند به آن کلیدواژه می افزایند.

با اعمال این محدودیت 50 کاراکتری، کمپانی کوپرتینویی امیدوار است که بتواند جلوی چنین سوء استفاده هایی را بگیرد. اپل پروژه پاک سازی اپ استور را پنج روز دیگر (7 سپتامبر) استارت می زند، و به توسعه دهندگان از این تاریخ تا سی روز بعد فرصت داده تا به محصولات خود سر و سامان بدهند.

20103

کد خبر: 674485

وب گردی

وب گردی