یوسف نژاد: نشست اعضای کمیته تفحص با مسئولان نظارتی و شهرداری تهران برگزار می شود

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارجاع طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به کمیسیون‌های مربوطه، از برگزاری نشست‌هایی برای بررسی این موضوع، پس از پایان تعطیلات تابستانی مجلس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا علی‌اصغر یوسف‌نژاد ، با اشاره به درخواست رسمی گروهی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، اعلام کرد: این طرح تحقیق و تفحص از سوی تعدادی از همکاران محترم درخواست شده و باتوجه به این‌که نیازی به طرح موضوع در جلسه هیات رییسه نداشت، بنده به‌عنوان مسئول رسیدگی به این موارد در هیات رییسه مجلس، طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع کردم.

او ضمن تشریح روند بررسی طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس، گفت: این موضوع باید در کمیسیون‌های شوراها و امورداخلی کشور یا اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن‌که اطلاعات مورد نیاز نمایندگان از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی دریافت شد، نسبت به برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان و مسئولان اقدام می‌کند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ادامه، درصورتی که نمایندگان از توضیحات ارائه شده قانع نشدند، طرح تحقیق و تفحص به‌منظور تصویب به صحن علنی می‌آید تا پس از تصویب، تشکیل کمیته و طی مراحل ۱۶ گانه انجام تحقیق و تفحص‌های مجلس، بررسی‌ها آغاز شود.

این نماینده عضو فراکسیون امید در مجلس یادآور شد: باتوجه به اهمیت موضوع، سعی خواهیم کرد همزمان با اقدام‌هایی که در کمیسیون‌ها درخصوص این طرح تحقیق و تفحص انجام می‌شود، نسبت به برگزاری جلسه‌هایی با حضور نمایندگان و مسئولان دستگاه‌های مربوطه اقدام خواهیم کرد.

یوسف‌نژاد در پایان با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات تابستانی مجلس، اعلام کرد: باتوجه به این‌که مجلس وارد تعطیلات تابستانی سه‌هفته‌ای شده، بلافاصله پس از پایان این تعطیلات این نشست‌ها را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، پیش از این و در پی انتشار خبر واگذاری املاک شهرداری به افراد خاص، محمود صادقی رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی از تقدیم طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به هیات رییسه مجلسخبر داده و گفته بود که نخستین محور این طرح تحقیق و تفحص مربوط به تملک و واگذاری املاک اعم از زمین و مسکن از سوی شهرداری تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی است که موضوع واگذاری املاک به برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز در مجموعه این محور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

203

کد خبر: 674501

وب گردی

وب گردی