صلح وسازش سه پرونده قتل عمد در دو طایفه جنوبی پس از 15 سال / پرچم  امام رضا(ع) ناامیدان را امیدوار کرد

رئیس دادگستری شهرستان شاوور از حل و فصل سه فقره پرونده قتل عمد با همت شورای حل اختلاف دادگاه عمومی بخش شاوور خبر داد وگفت: مقدمات صلح وسازش بین دو طایفه «خماط» و «عین» پس از 15 سال فراهم شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان مجید افراخته گفت: 15 سال قبل بر اثر درگیری میان دو طایفه سه نفر به قتل رسیدند که این سه فقره پرونده منجر به تشکیل 100 پرونده دیگر در حوزه‌های قضایی اهواز، شوش و شاوور شده که در حال رسیدگی است.


افراخته افزود: یک قتل طایفه خماط در اهواز و دو قتل طایفه عین در شوش انجام شده است و درگیری‌های جانبی نیز در بخش شاوور است که برای جلوگیری از عدم تشکیل پرونده‌های بیشتر و آرامش در منطقه و پیشگیری از وقوع جرائم دیگر مقدمات صلح و سازش با حضور خادمان رضوی و شیوخ معتمد هر دوطایفه انجام شده است.

رئیس دادگستری شهرستان شاوور گفت: به برکت پرچم بارگاه امام رضا (ع) عموی یکی از مقتولان که از معتمدین و شیوخ طایفه خماط است رضایت بی قید و شرط خود را نسبت به بخشش قاتل برادرزاده اش اعلام کرد و مقرر شد که 5 هکتار از اراضی آبی خود را به ارزش 200 میلیون تومان به برادرش(پدر مقتول) اهدا کند.

او اظهارامیدواری کرد که مقدمات صلح و سازش این سه فقره پرونده قتل عمد و یکصد پرونده جانبی به زودی فراهم شود.

رافت امام مهربانی ها قوت قلبی برای کسانی بود که سال‌ها در پشت میله‌های زندان هر طلوع خورشید را به عنوان آخرین طلوع زندگی خود نظاره گر بودند، خادمان رضوی با چرخاندن پرچم متبرک به ضریح مطهر حرم امام رضا(ع) در زندان‌ها همزمان با هفته کرامت زمینه آزادی تعدادی از زندانیان را در سراسر کشور فراهم کردند.

105105

کد خبر: 674521

وب گردی

وب گردی