نوسانات ارزی در هفته اخیر/ روند افزایشی دلار و نوسان ۳۶ تومانی یورو

در یک هفته اخیر بازار ارز با نوساناتی همراه شد به طوری که دلار روند افزایشی را با شیبی ملایم طی کرد و یورو و پوند به ترتیب در این مدت ۳۶ و ۳۳ تومان نوسان قیمت را پشت سر گذاشتند.

به گزارش ایسکانیوز، دلار آمریکا در روزهای اخیر با شیبی ملایم در مسیر افزایشی قرار گرفت و در هفته ای که گذشت ۷ تومان افزایش قیمت پیدا کرد.
دلار در ابتدای هفته در حدود ۳۵۵۵ تومان در بازار عرضه شد، در روز دوشنبه - ۸ شهریور -نرخ دلار به نزولی شد و به ۳۵۴۹ تومان کاهش یافت.
اما در روزهای بعد بار دیگر حرکت افزایشی به خود گرفت و به ترتیب در روزهای دهم و یازدهم شهریور ۳۵۵۸ و ۳۵۶۱ تومان در بازار آزاد عرضه شد.
اما یورو بر خلاف دلار روند کاهشی در هفته اخیر داشت و در این بازه زمانی ۳۶ تومان نوسان قیمت پیدا کرد.
یورو در اولین روز هفته ۴۰۱۳ تومان در بازار فروخته شد که بالاترین نرخ آن در هفته گذشته بود.
این ارز در روزهای بعد روند نزولی یافت. در روز ۸ شهریور ۴۰۰۸ تومان عرضه شد و در روز نهم شهریور با ادامه این روند به ۳۹۷۷ تومان رسید.
در روز بعد یعنی ۱۰ شهریور بار دیگر بازار یورو معکوس شد و نرخ آن در این روز به ۳۹۸۸ تومان افزایش یافت و در نهایت در روز پنجشنبه ۱۱ شهریور ماه قیمت یورو بر روی ۳۹۸۹ تومان ایستاد تا بر این اساس یورو از بیشترین نوسان در بازار ارز طی یک هفته اخیر را به خود اختصاص دهد.
از سوی دیگر پوند انگلستان در هفته اخیر با نوسان ۳۳ تومانی مواجه شد. پوند در ابتدای هفته با نرخ ۴۶۷۳ تومان در بازار مشاهده شد. در اواسط هفته حرکت آن نزولی شد و به ۴۶۵۴ تومان کاهش یافت اما بار دیگر در اواخر هفته روند افزایشی پیدا کرد و به ترتیب در روزهای ۱۰ و ۱۱ شهریور ۴۶۷۰ و ۴۶۸۷ تومان در بازار آزاد فروخته شد تا بعد از یورو، پوند از بیشترین نوسان در هفته اخیر برخوردار باشد.
در میان سایر ارزها نیز لیر ترکیه در هفته که گذشت در روز ۹ شهریور در کمترین نرخ خود ۱۲۲۰ تومان و در بیشترین نرخ خود در روز ۸ شهریور ۱۲۲۷ تومان در بازار آزاد فروخته شد تا در این مدت ۷ تومان نوسان قیمت را پشت سر گذاشته باشد.

401/606

کد خبر: 674537

وب گردی

وب گردی