یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ابراز خشنودی از استقرار سامانه اس ۳۰۰ در کنار مراکز حساس اصلی و نظامی کشور گفت:‌ایران هیچ‌گاه به خاطر تحقیقات غرب مناسبات دفاعی اش را با کشورهای دیگر تغییر نداده است از این رو استقرار این سامانه در کنار فردو یک کار طبیعی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،حشمت الله فلاحت پیشه دبیان کرد: ما ضمن خشنودی از استقرار سامانه اس ۳۰۰ در کنار مراکز حساس، اصلی و نظامی کشور از این کار استقبال می‌کنیم ولی اعتقاد داریم طبیعت پدافند ایران باید به گونه ای باشد که وابسته به هیچ سامانه به ویژه سامانه خارجی نباشد.

وی افزود: با شناختی که از متخصصان ایرانی داریم ، معتقدم سامانه های ایرانی با طراحی داخلی می‌تواند به عنوان محور سامانه پدافند عامل ایران بوده و به حدی قوی عمل کند که اس ۳۰۰ تبدیل به سامانه اس ۳۰۰ شود. چون متخصصان صنایع دفاعی ایران در طول جنگ و بعد از آن توان خود را به خوبی نشان دادند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به رفتارهای غربی در مورد تحویل اس ۳۰۰ به ایران گفت: ایران هیچ‌گاه با تهدیدات غربی مناسبات دفاعی خود را با کشورهای دیگر دچار نوسانات و تغییر نکرد لذا معتقدم افتخار اس ۳۰۰ نیز به طور طبیعی انجام می‌شد.

فلاحت پیشه ادامه داد: انتظار از مجلس به خصوص کمیسیون تلفیق این است که در راستای سیاست‌های کلی رهبری در مورد تخصیص حداقل پنج درصد از بودجه عمومی کشور به بنیه دفاعی کاری شود که بیشترین سهم به صنایع دفاعی در سالهای اجرای قانون برنامه ششم اختصاص یابد تا بتوان به هدف کامل شکل گیری پدافند محکم با توان دفاعی زیاد برسیم.

203

کد خبر: 674551

وب گردی

وب گردی