قاسمی: اتهامات عادل الجبیر علیه ایران بی اندازه تکراری و ملال انگیز شده است

سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به تازه ترین سخنان عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی گفت: اتهامات واهی و ادعاهای بی اساس مقامات سعودی به خصوص آقای عادل الجبیر علیه نقش و تلاش های سازنده و مثبت جمهوری اسلامی ایران در منطقه متاسفانه بی اندازه تکراری و ملال انگیز شده است.

به گزارش ایسکانیوز، بهرام قاسمی بامداد امروز در واکنش به تازه ترین سخنان عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی افزود: حضور مستشاری ایران در سوریه و حمایت معنوی و سیاسی از مردم بی گناه برخی کشور های اسلامی منطقه که دستخوش خشونت افسار گسیخته گروه های تروریستی - تکفیری شده اند در راستای حفظ ثبات و امنیت منطقه و جهان است.
وی افزود: حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و حمایت معنوی و سیاسی از مردم بی گناه برخی کشور های اسلامی منطقه که دستخوش توحش و خشونت افسار گسیخته گروه های تروریستی - تکفیری شده اند در راستای حفظ ثبات و امنیت منطقه و جهان می باشد و انتظار آن است که تمامی کشورهای منطقه با رویکردی مثبت و اقدامات عملی و سازنده در جهت بازگشت امنیت و آرامش و ممانعت از کشتار بیشتر مردم بی گناه تلاش نمایند.
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان ساخت: امروز بیش از هر زمان واقعیات پنهان منطقه و عوامل اصلی بی ثباتی و نا امنی برای افکار عمومی آشکار شده است و فرافکنی و قلب حقایق موجود قادر نیستند همچون گذشته وجدان های بیدار و آگاه را فریب دهند.
قاسمی تاکید کرد : به نظر می رسد کشوری که باید رویکرد نادرست و غیرسازنده اش را در منطقه و جهان تغییر دهد دولت سعودی است و باید این کشور ضمن قطع حملات نظامی خود علیه زنان و کودکان بی دفاع یمن از اقدامات غیر اصولی و حمایت از گروه های تروریستی در کشورهای منطقه بویژه سوریه دست بردارد.
وی اعلام کرد: برای جمهوری اسلامی ایران امنیت در منطقه، ریشه کن کردن تروریسم، حفظ تمامیت ارضی کشورها و اتحاد جهان اسلام و صلح و ثبات و جلوگیری از تهدید دشمنان مشترک جهان اسلام بیش و پیش از هر چیز در اولویت نخست قرار دارد.
بهرام قاسمی گفت: بهتر آن است عربستان در رفتار خود در منطقه تجدید نظر جدی کند و ضروری است تعقل جایگزین توهم شود.

201/201

کد خبر: 674602

وب گردی

وب گردی