پیام معاون  هنری ارشاد به جشنواره هنرهای تجسمی جوانان

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست‌وسومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور پیام داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، علی مرادخانی در آستانه برگزاری بیست‌وسومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در پیامی نوشت: «تاریخ هنرهای تجسمی ایران ادوار درخشانی دارد و امروز نیز ظرفیت و استعداد نسل جستجوگر و پرشور هنرجویان جوان در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی می‌تواند آثار ارزشمندی تولید نماید و میراث گرانقدری باقی گذارد. جوانان هنرمند در کنار توجه به هنرهای ایرانی و پیشینه خود، نگاهی نیز به جریان‌های هنری جهان و رویدادهای بین‌المللی دارند که این ویژگی زمینه رشد و تعالی هنر والای ایرانی را با زبان و بیان جهانی فراهم خواهد کرد.

تعداد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان هنرهای تجسمی، نمایشگاه‌ها و نگارخانه‌های متعدد و متنوع و حضور هنرمندان جوان در رویدادهای ملی و بین‌المللی بیانگر ظرفیت قابل توجه هنرهای تجسمی است که با تامین شرایط و بسترهای مناسب از سوی نهادهای فرهنگی، هنری می‌تواند هنر معاصر ایران را با مشخصه‌های بومی و نوآوری با رویکرد معاصر به‌نمایش گذارد.

استعدادیابی و نیازسنجی هنرجویان جوان از مسیر رویدادهایی مانند جشنواره‌های هنری انجام‌پذیر است و جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور با توجه به حضور جوانان از سراسر کشور این امکان را فراهم می‌کند و دستاوردهای حاصل از آن می‌بایست در برنامه‌ریزی برای توسعه هنر ایرانی و حضور جهانی آن مورد بهره‌برداری قرار گیرد. همچنین این جشنواره بستری مناسب برای پیوند تجربه و دانش و نیز سوابق حرفه‌ای با آموخته‌های دانشگاهی و مراکز آموزشی در فضای کارگاهی است که در شناسایی استعداد و توانمندی هنرجویان جوان و در تعامل تعالی‌بخش با استادان قابل استفاده است.

امید است جشنواره بیست‌وسوم نیز در استان کردستان که تجربه میزبانی رویدادهای هنری ملی و بین‌المللی را دارد و خود از استعدادهای هنری فراوان برخوردار است، کماکان به شایستگی و با آثار و برکات مورد انتظار برگزار شود.

اینجانب از تلاش همکاران دفتر هنرهای تجسمی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، ستاد جشنواره و بویژه همراهی و مشارکت هنرمندان و استادان و حضور پر شور هنرمندان جوان تشکر می‌کنم و از خداوند متعال توفیق همگان را در مسیر خدمت به پیشرفت و تعالی هنر ایرانی ـ اسلامی و هنرهای تجسمی کشور مسئلت دارم.»

بیست‌وسومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور به دبیری رضوان صادق‌زاده ۱۴ شهریورماه در سنندج گشایش می‌یابد و بعد از آن، کارگاه‌های جشنواره در رشته‌های نقاشی، طراحی، خوشنویسی، نگارگری، حجم، عکاسی، تصویرسازی، ارتباط تصویرسازی و کاریکاتور آغاز خواهد شد.

بیست‌وسومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور از سوی دفتر هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

508502

کد خبر: 674691

وب گردی

وب گردی