اپلیکیشن کنترل سرویس مدارس

صبح امروز با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و رییس پلیس راهور از برچسب سرویس مدارس رونمایی شد،

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ایامی هستیم که همه دستگاه های متولی و مسئول، اقدامات خود را برای رویداد آغار سال تحصیلی شروع کرده اند.

سردار سید تیمور حسینی گفت: بحث ساماندهی سرویس مدارس چند سالی است که اجرا شده است و خوشحالیم که هرچه می گذرد شرایط پخته تر می شود.

حسینی گفت: در بحث سرویس مدارس نواقص و کاستی های زیادی داریم. در طول سه سال گذشته خوشبختانه حادثه دلخراش درباره سرویس مدارس نداشته ایم اما این بدان معنا نیست که در وضع ایده ال هستیم از بابت آموزش کابران و رانندگان سرویس مدارس و جلساتی که با مدیران مدارس انجام شده است و همچنین حضور پر رنگ مسئولان تاکسیرانی و اتوبوس رانی بسیار ارزنده بوده است اما در عرصه عمل و در طول سال تحصیلی با مسائل و مشکلاتی دست به گریبان می شویم که زیبنده تلاش های صورت گرفته در این زمینه نیست.

رییس پلیس راهور راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه به نقش غیرقابل انکار مدیران و اولیای مدارس با راهور و تاکسیرانی و اتوبوس رانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم این هماهنگی های ایجاد شده به سلامت هرچه بیشتر دانش آموزان منجر شود.

حسینی گفت: برای خانواده ها سرمایه ای ارزشمندتر از فرزندانشان نیست و وظیفه ماست که از این سرمایه های ارزشمند حفاظت کنیم من معتقدم که سرویس مدرسه کلاس دوم بچه هاست و باید آرامش و سلامت دانش آموزان در طول مسیر خانه تا مدرسه حفظ شود لذا سالم سازی این محیط به لحاظ امنیت ترافیکی بسیار حائز اهمیت است.

یک میلیون و ۹۰۰ هزار دانش آموز در تهران داریم

در ادامه این مراسم علیرضا کمرئی رییس آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مهر ماه یک رخداد مهم ملی در کشو است و همه جامعه به نوعی درگیر آن هستند در تهران بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هرار دانش آموز سال تحصیلی را آغاز می کنند و می توان گفت همه شهر تهران در روز نخست مهر درگیر به نوعی درگیر بازگشایی مدارس هستند.

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت: امضای تفاهم نامه امروز کار بسیار مهمی است و علاج قبل از وقوع است. مردم باید به کمک رسانه ها بدانند که ما امروز می خواهیم فرهنگ توجه به سرویس مدارس را به خانواده ها بدهیم و اولیا بدانند اگر این برچسب وجود داشت توجه ویژه هم وجود دارد.

او گفت: در سرویس مدارس وسیله در نظر گرفته شده باید ایمن و مشخص باشد با تاکید بر سلامت، باید وسایل نقلیه ای که داخل ناوگان حمل و نقل هستند مورد استفاده قرار بگیرند هر چند تلاش ما بر این است که سرویس مدارس باید مثل کشورهای خارجی باید ویژه حمل و نقل دانش آموزان باشد.

بهترین ناوگان حمل و نقل برای سرویس مدارس استفاده می شود

حسینی گفت: رییس تاکسیرانی قول داده که با یک ناوگان درست، سرویس مدارس را پوشش بدهند ولی در حال حاضر بهترین های موجود را استفاده می کنیم.

او به نقش رانندگان سرویس های مدارس اشاره کرد و گفت: عدم اعتیاد، سلامت جسمی و روحی و سلامت رفتاری رانندگان سرویس مدارس بسیار مهم است مردم هم به عنوان ضلع سوم این ویژگی ها باید در برخورد با سرویس های مدارس توجه بیشتری داشته باشند. سرویس مدارس باید جزو خودروهای اولویت دار باشند و رانندگان دیگر هم باید همه توجه لازم را در برخورد با سرویس های مدارس داشته باشند. وجود دانش آموزان در سرویس های مدرسه به اندازه کافی حساسیت های این وسیله را بالا می برد در هر صورت نهایت هدف ما این است که امنیت روانی لازم را برای خانواده های دانش آموزان ایجاد کنیم تا خانواده ها با طیب خاطر فرزندان دانش آموزان را راهی مدرسه کنند.

خانواده ها مشکلات را اطلاع رسانی کنند

او از خانواده ها خواست در صورت بروز مشکل و داشتن انتقاد و پیشنهاد مراتب را به شهرداری، پلیس راهور و یا آموزش و پرورش اعلام کنند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

در ادامه این مراسم مهندس میثم مظفر رییس تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: چند سالی است که این سه نهاد شهرداری، آموزش و پرورش و پلیس راهور قرارگاه ستادی کمیته های ۲۲ گانه سرویس های منطقه را دنبال می کنند.

برچسب سرویس مدارسه به رانندگانی داده می شود که پروسه های گزینش را گذرانده باشند

او گفت: در امر ساماندهی سرویس مدارس هدفمان این است که برچسب را به رانندگانی اهدا کنیم که پروسه های گزینشی لازم را طی کرده اند و صلاحیت حمل و نقل دانش آموزان را دارند.

زنان سرپرست خانواد در اولویت دریافت برچسب سرویس مدارس هستند

او به جریمه خودروهای فاقد برچسب سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: راننده باید حداقل ۲۳ سال سن داشته باشد، متاهل باشد و خانم های سرپرست خانوار در اولویت هستند عدم اعتیاد رانندگان تایید شده باشد و همچنین رانندگان باید در دانشکده علمی و کاربردی تاکسیرانی ۵ ساعت آموزشی را سپری کنند تا صلاحیت اولیه رانندگی سرویس های مدارس را داشته باشند.

او گفت: این دوره ۵ ساعته آموزشی توسط اساتید پلیس راهور برگزار می شود. قوانین راهنمایی و رانندگی روان شناسی رانندگی و آشنایی با فنی خودرو از جمله آموزش هایی است که به رانندگان سرویس های مدارس داده می شود.

مظفر گفت: داشتن معاینه فنی برای خودروهای سرویس مدارس لازم است همچنین پوشش کامل بیمه ای برای خودرو حتما باید وجود داشته باشد و جدا از آن باید خودرویی که سرویس مدارس می شود از نظر ظاهر مناسب باشد.

۱۸ هزار خودروی سرویس مدارس دارای برچسب می شوند

او گفت: سال گذشته ۱۵ هزار سرویس مدارس برچسب دار بودند و امسال با افزایش ۲۰ درصدی امیدواریم ۱۸ هزار خودروی سرویس مدرسه دارای برچسب شوند.

اپلیکیشن کنترل سرویس مدارس طراحی می شود

او به تولید اپلیکیشن موبایلی اشاره کرد و گفت: این اپلیکیشن در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد که به خانواده ها بدهند تا مسیر حرکت سرویس و پیاده شدن دانش آموز را دنبال کنند.

مظفر گفت: از امروز ثبت نام برای سرویس های مدارس در مدارس تهران انجام می شود.

۹۰ دستگاه خودرو به کودکان استثنایی اختصاص می یابد

در ادامه این مراسم رونمایی، پیمان سنندجی رییس اتوبوسرانی شهر تهران گفت: ۹۰ دستگاه خودروی سواری در قالب تاکسی به کودکان استثنایی اختصاص داده می شود تا این دانش آموزان نیز در آسایش و آرامش کامل سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری بین پلیس راهور، آموزش و پرورش شهر تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به امضا رسید همچنین در محوطه پلیس راهور از برچسب سرویس مدارس رونمایی شد.

20104

کد خبر: 674771

وب گردی

وب گردی