نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: عربستان با گزارش ۴۰۰ بندی علیه پارلمان اروپا نمی تواند روابط ایران با بروکسل را مخدوش کند، چرا که همه دنیا به سیاست ذاتا نادرست آل سعود پی برده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت ، کمال دهقانی فیروزآبادی در خصوص گزارش 400 بندی عربستان و منافقین علیه ایران در پارلمان اروپا اظهار داشت: عربستان با چنین اقداماتی در نهایت به انزوا خواهد رفت، این کشور سالهای سال از محل فروش نفت به پول های هنگفتی دست پیدا کرده که در کشورهای مختلف، پاکستان، افغنستان، مصر، اردن، سوریه، عراق و حتی کشورهای آفریقا هزینه کرده و تخم کینه، نفاق و وهابی گری را کاشته و کشورها منطقه را دچار نا امنی کرده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: حضور عربستان در اجلاس منافیق در فرانسه پرده برداری از حمایت حداقل 30 ساله عربستان از این گروه بود چون پیش از این در خفا به صورت منافقانه از این گروه حمایت می کرد و طوری جلوه می داد که غربی ها از منافقین حمایت می کنند.

وی گفت: اگر پیش از این نشان داده می شد که سیاست های کشورهای غربی از جمله آمریکا و رژیم اشغال قدس از کروه منافقین حمایت می کنند اما اکنون مشخص شد کشوری که اقدام عملی و کمک مادی به منافقین ارائه می کرد، آل سعود بوده است.

این نماینده با بیان اینکه عربستان با پول رسانه های بیگانه را به نفع خود خریداری کرده است، توضیح داد: عربستان به این راه و روش خود پافشاری می کند و با پول زیاد اساتید دانشگاهی را گمراه می کند حتی مقامات سیاسی کشورهای غربی را می خرد تا سیاست های غلط خود را به نوعی درست جلوه دهد.

دهقانی افزود: عربستان چند صباحی می تواند در پارلمان و دانشگاهها، رسانه های مطلب غلطی را منتشر کند اما با گذشت زمان دست عربستان برای همگان رو می شود، چرا که سیاست آن به طور ذاتی اشتباه است. امروز نتیجه بذرهایی که سالهای پیش کاشته به صورت ترور، افراطی گرایی و تروریسم مشخص شده است.

وی با بیان اینکه عربستان کشورهای را غربی سال های سال گمراه کرد، گفت: دنیای غرب اکنون متوجه شده است القاعده و بوکوحرام، داعش و گروه های تروریستی نتیجه سیاست های نادرست عربستان است.

این نماینده عنوان کرد: همه می دانند که گروه منافقین دشمن نظام و مردم ایرا است و سرسپردگی این گروه به صدام را می دانند و خیانتی که به ایران در جنگ داشتند را همه دنیا متوجه شد. الان این گروهمجبور شد از عراق فرار کند و تنها کشوری که از آنها حمایت مادی و معنوی می کند عربستان سعودی است.

دهقانی تاکید کرد: دیر یا زود برای کشورهای غربی مشخص خواهد شد عربستان کشوری است که با پول می خواهد ایدئولوژی وهابی گری خود را که مبدا و منبع تروریست است را به همه جا صادر کند و امنیت خود را به قیمت ناامن کردن کشورهای همسایه و مختلف بر قرار کند.

وی با اشاره به گزارشی که علیه ایران در پارلمان اروپا قرائت خواهد شد، گفت: انتظار داریم دستگاه دیپلماسی و تمایم دیپلمات های ایران در کشورهای جهان بای خنثی کردن این اقدام فعال شوند البته عربستان هرگز نمی تواند بر رابطه ایران و اروپا تاثیر منفی بگذارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عربستان برای دستگاه های اطلاعاتی غرب اشباع شده است و همه سیاست عربستان سعودی را متوجه شدند و به نظر می رسد تنها حکام سعودی است که متوجه نشده غرب در ازای پول برای حفظ منافع کوتاه مدت با آنها همراهی میکنند و مطمئنا بعد از بازه زمانی غزب موضع گیری سرسختانه ای در مقابل آل سعود اتخاذ خواهد کرد.

205/201

کد خبر: 674774

وب گردی

وب گردی