صولی :حزب موتلفه به عنوان معاونت نهمین مجمع عمومی  اتحادیه احزاب سیاسی  انتخاب شد

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی:گفت :نهمین مجمع عمومی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی ( ICCAP ) با حضور بیش ازیکصد هیات نمایندگی از پنجاه و دو کشور آسیایی و نیز نمایندگانی از احزاب سیاسی و سازمان های بین المللی و منطقه ای از دیگر قاره های جهان در کوالالامپور برگزار شد.  

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، از جمهوری اسلامی ایران نیز هیات نمایندگی حزب موتلفه اسلامی به ریاست دکتر حسن غفوری فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و عضو کمیته دائمی ICCAP در این اجلاس شرکت نمودند.

در آغاز این اجلاس بین المللی، بنا به پیشنهاد نمایندگان برخی از کشورها در خصوص نامزدی حزب موتلفه اسلامی در انتخابات هیات رئیسه، دکتر حسن غفوری فرد با رای اکثریت نمایندگان کشورهای حاضر در این مجمع، به معاونت نهمین مجمع عمومیICCAP انتخاب شد.
در آیین گشایش نهمین مجمع عمومی کنفرانس احزاب آسیایی که با حضور 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی برگزار شد.
نخست وزیر مالزی طی سخنانی در این مراسم گفت: حفظ اصول مردم سالاری و تامین اقتصاد و امنیت مردم از وظایف احزاب سیاسی و دولت های آسیایی است.

نخست وزیر مالزی افزود: این قبیل مسئولیت ها برای کسب اطمینان از اینکه نهادهای سیاسی متناسب با نیازهای مردم باقی بمانند اهمیت خاصی دارند.

وی در ادامه ضمن اشاره به کاهش بهای جهانی نفت تصریح کرد که برای حفظ تناسب با مردم، وظیفه دولت ها تنها حفظ اصول دمکراتیک نیست، بلکه کمک به نگهداشت ثبات اقتصادی و امنیت مردم نیز از نقش مهمی برخوردار است.

لازم بذکر است که هیات اعزامی حزب موتلفه اسلامی علاوه بر حضور در مجمع عمومی، در نشست های متعددی همچون بیست و هفتمین نشست کمیته دائمی نیز حضور خواهند یافت. محمد مهدی تینا طهرانی قائم مقام معاون بین الملل و فاطمه احمدی نیز به نمایندگی از حزب موتلفه اسلامی در نشست مجمع رسانه ای و نیز شاخه زنان ICCAP سخنرانی خواهند نمود. دیدرا دوجانبه با هیات هایی نمایندگی احزاب آسیایی که از کشورهای مختلف در این مجمع حضور یافته اند از دیگر برنامه های هیات اعزامی حزب موتلفه اسلامی به نهمین مجمع عمومی ICCAP خواهد بود.

در بیست و هفتمین نشست کمیته دائمی،"ای یونگ" دبیر کل طی سخنانی با اشاره به سفر اخیر هیات رئیسه به تهران، ضمن تشکر از میزبانی حزب موتلفه اسلامی، دیدارهای این هیات با مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران را ملاقات هایی سازنده و مهم که نشانگر عزم و اراده مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فعالیت های ICAPP می باشد، توصیف نمود.

203/201

کد خبر: 674801

وب گردی

وب گردی