معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد: اعطای 1200 بورس تحصیلی/ افزایش درآمدهای غیر شهریه ای

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی از رونمایی از چهار سامانه و دو کتاب در نخستین همایش اداری و مالی توسط دکتر میرزاده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی احسانی معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین همایش معاونان اداری مالی واحدها و مراکز آموزشی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد معاونت متبوع خود، گفت: خوشبختانه تراز مالی سال 94 با کوشش و همت و پاکدامنی شما معاونان اداری مالی واحدهای سراسر کشور با اندوخته مثبت همراه بوده است.

دکتر احسانی به عوامل رشد هزینه ها اشاره کرد و گفت: افزایش 20درصدی حقوق و دستمزد اعضای هیات علمی، افزایش 15 تا 20درصدی حقوق و دستمزد کارکنان، کاهش 15درصدی دانشجویان نسبت به سال 93، جذب 2هزار عضو هیات علمی جدید با مرتبه استادیاری، ارتقای بیش از 1600 نفر از اعضای هیات علمی، اعطای 1200 بورس تحصیلی و... ازجمله عوامل تاثیرگذار در رشد هزینه های دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از صدهزار نفر از دانشگاه آزاد اسلامی حقوق دریافت می کنند، تصریح کرد: 73درصد از درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی صرف پرداخت حقوق و دستمزد می شود که شامل 40درصد حقوق و دستمزد اعضای هیات علمی و 32درصد کارکنان است.

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در مدیریت جدید دانشگاه به کیفی سازی و پژوهش توجه ویژه ای شده است، اظهار داشت: در همین راستا، علیرغم اینکه کشور با تحریم های بسیاری روبرو بوده، بیش از 30 میلیارد بابت ناشران بین المللی هزینه پرداخت کرده ایم.

احسانی با اشاره به افزایش درآمدهای غیر شهریه ای گفت: خوشبختانه درآمدهای غیر شهریه ای از 8درصد در سال 93، با 2 درصد افزایش به 10درصد کل درآمد دانشگاه در سال 94 رسید.

وی به اهداف برنامه استراتژیک معاونت اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در این معاونت، 6 هدف مهم ازجمله ارتقای سطح دسترسی اطلاعات و بهره برداری از فناوری های نوین، پشتیبانی تمامی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه، افزایش توان استفاده بهینه از منابع مالی، پاسخگو بودن سریع، شفاف و تکریم ارباب رجوع، تأمین نیروی انسانی مجرب و کارآمد و توانمندسازی کارکنان و مکانیزاسیون تمامی فرآیندها و ابزارهای کنترلی و نظارتی حوزه اداری و مالی تعریف شده است.

دکتر احسانی از رونمایی 4 سامانه در همایش معاونان اداری مالی واحدها و مراکز آموزشی خبر داد و گفت: امروز 4 سامانه جامع صندوق رفاه دانشجویان، سامانه جامع اطلاعات و نقل و انتقالات کارکنان، سامانه حق‌التدریس و سامانه شهریه و همینطور 2 کتاب مجموعه قوانین و مقررات صندوق رفاه دانشجویان و آیین‌نامه معاملات دانشگاه توسط دکتر میرزاده رونمایی می شود.

رونمایی نرم افزار انبارگردانی در آینده نزدیک

وی همچنین از رونمایی نرم افزار انبارگردانی در آینده نزدیک خبر داد.

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به برنامه های راهبردی این معاونت اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه های راهبردی معاونت اداری مالی می توان به استقرار نظام یکپارچه مدیریت اطلاعات براساس ERP، تدوین برنامه های افزایش انگیزه و ارتقای بهره‌وری مبتنی بر نظام مدیریت مشارکتی، ایجاد بستر و زمینه مناسب جهت اعطای تسهیلات به دانشجویان، فراهم سازی چتر حمایتی بیمه و سلامت جسمانی دانشجویان، حمایت از محصولات و شرکت های دانش بنیان و... اشاره کرد.

احسانی درخصوص فعالیت های انجام شده در معاونت اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ‌طراحی و برقراری ارتباط بین نرم افزار سیدا با سیستم حسابداری و صدور خودکار سند شهری، بکارگیری سامانه بانکی بینا در دانشگاه، ارائه نرم افزار جامع محاسبه و پرداخت حق‌التدریس، ایجاد دیتاسنتر حقوق و دستمزد، استانداردسازی و تفکیک اقلام پرسنلی کارکنان و... از اهم فعالیت های انجام شده در این معاونت بوده است.

وی توصیه ها و انتظارات معاونت اداری و مالی دانشگاه از واحدها را برشمرد و تأکید کرد: رفع مغایرت حساب های فیمابین واحدها، جلوگیری از برگشت خوردن چک و عدم صدور چک بلامحل، کنترل موجودی انبار، شناسایی دقیق اموال و دارایی های واحد مطابق با دستورالعمل مربوطه، استفاده و بکارگیری نرم‌افزار ارسال سند از مبدأ به سیستم حسابداری و واریز بموقع حق عضویت بیمه حوادث مهمترین انتظارات ما از معاونان اداری و مالی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور است.

دکتر احسانی در پایان درخصوص اسکان نوروزی کل کشور گفت: در سال 94 حدود 124هزار همکار و در سال 95 حدود 136هزار نفر در تعطیلات نوروز در مهمانسراها و اقامتگاه های دانشگاه‌ آزاد اسلامی در سراسر کشور اسکان داده شدند.

گفتنی است در این همایش چهار سامانه؛ سامانه جامع صندوق رفاه دانشجویان، سامانه جامع اطلاعات و نقل و انتقالات کارکنان، سامانه حق‌التدریس و سامانه شهریه و همینطور 2 کتاب مجموعه قوانین و مقررات صندوق رفاه دانشجویان و آیین‌نامه معاملات دانشگاه توسط دکتر میرزاده رونمایی شد.

20101

کد خبر: 674841

وب گردی

وب گردی