رسانه آمریکایی: رشد اندک سطح اشتغال آمریکا قیمت طلا را افزایش داد

پایگاه خبری «مارکت واچ» آمریکا اعلام کرد، پس از انتشار گزارش وزارت کار این کشور درباره رشد کمتر از انتظار 151 هزار واحدی سطح اشتغال در ماه اوت (مرداد-شهریور)، قیمت فلز زرد در پایان معاملات دیروز افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری مارکت واچ، اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند سطح اشتغال آمریکا در ماه اوت 170 هزار واحد افزایش پیدا می کند.
قیمت آتی طلا در پایان معاملات دیروز بازار کامکس نیویورک با 0.7 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به یک هزار و 323 دلار و 20 سنت در هر اونس رسید.
در پایان معاملات دیروز بازار لندن نیز هر اونس طلا به قیمت یک هزار و 311 دلار و 50 سنت معامله شد که نسبت به روز پیش از آن 0.4 درصد افزایش داشت.
از آغاز سال میلادی جاری تاکنون، قیمت طلا در بازارهای نیویورک و لندن به ترتیب 35 و 23.5 درصد افزایش پیدا کرده است.
امروز (شنبه) رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت اعلام افت شاخص های اقتصادی آمریکا در پنجشنبه گذشته (یازدهم شهریورماه) به کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت اونس جهانی طلا منجر شد.
«محمد کشتی آرای» امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به آخرین وضعیت قیمت طلا در بازار آزاد افزود: مهمترین این شاخص ها «سفارشات کارخانجات آمریکا»، «مشاغل غیرکشاورزی آمریکا»، «تراز تجاری آمریکا»، «صادرات و واردات از کانادا» بود که همگی منفی شدند و علاوه بر آن، مطرح شدن مجدد بحث افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور منجر به بروز نوساناتی در بازار طلا شد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: مجموع تاثیر این شاخص ها، منجر به افزایش 19 دلاری قیمت اونس جهانی طلا از آخرین روز کاری هفته گذشته تا ظهر امروز شد و همین مساله افزایش حدود 90 هزار ریالی قیمت سکه را در بازار داخلی به دنبال داشت.
صرافان ارز و سکه در معاملات امروز (شنبه) بازار آزاد، هر دلار آمریکا را با 14 ریال افزایش قیمت نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته، 35 هزار و 560 ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 89 هزار ریال افزایش، 11 میلیون و 181 هزار ریال دادوستد کردند.
براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر اونس طلا نیز با 19 دلار و 30 سنت افزایش قیمت نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته، یک هزار و 325 دلار و 80 سنت اعلام شد.
همچنین بر پایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران و تا لحظه انتشار این خبر، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با 80 هزار ریال افزایش 11 میلیون و 160 هزار ریال، هر قطعه نیم سکه با 30 هزار ریال افزایش قیمت پنج میلیون و 730 هزار ریال و هر قطعه ربع سکه نیز با 20 هزار ریال افزایش قیمت 2 میلیون و 990 هزار ریال داد و ستد شد.
اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران امروز قیمت هر دلار را 35 هزار و 610 ریال اعلام کرده است.
در معاملات امروز بازار آزاد، هر قطعه سکه گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به پنجشنبه گذشته، یک میلیون و 820 هزار ریال فروخته شد و هر گرم طلای 18عیار، یک میلیون و 137 هزار و 250 ریال داد و ستد شد.
401/602

کد خبر: 674845

وب گردی

وب گردی