حشمتیان: مؤتلفه به اساسنامه و آیین نامه های خانه احزاب پایبند باشند

رئیس خانه احزاب گفت: هرگونه دعوت از احزاب در داخل و خارج از کشور برابر مصوبات و اساسنامه خانه احزاب باید با هماهنگی خانه احزاب صورت پذیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، قدرتعلی حشمتیان روز شنبه در واکنش به اظهارات حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اظهار داشت: از احزاب بویژه حزب موتلفه هم می خواهم به این مورد توجه داشته و از تکروی بپرهیزند؛ ما خادم احزاب بوده و هستیم و درخدمت دوستان بوده و خواهیم بود.
وی افزود: اولا حزب موتلفه خود یکی از 186حزب عضو خانه احزاب است و در انتخابات سال گذشته هم دبیرکل این حزب حضوری فعال داشته و به عنوان عضو علی البدل خانه احزاب هم انتخاب شده است.
حشمتیان گفت: بنابراین اعضای این حزب قدیمی در کشور که از افراد متدین و قانونمند درکشور هستند باید به اساسنامه و آیین نامه های خانه احزاب پایبند باشند.
وی ادامه داد: در ثانی خانه احزاب سال هاست عضو رسمی ایکپ(احزاب آسیایی) است و بارها هیات رییسه این خانه به اجلاس احزاب آسیایی دعوت و شرکت کرده اند و حزب موتلفه هم مانند دیگر احزاب کشور حق دارد عضو شده باشد، ولی این دلیل نمی شود که تک روی کنند و خود راسا و بدون هماهنگی خانه احزاب، احزاب اسیایی را به کشور دعوت و اجلاس تشکیل دهند.
حشمتیان گفت: بعلاوه در اجلاس گذشته ایکپ حسن غفوری فرد و کمال الدین سجادی به نمایندگی از موتلفه و بنده و میرعطایی هم به نمایندگی از خانه احزاب در کشور آذربایجان حضور داشته ایم؛موتلفه با هماهنگی خانه احزاب اقدام به دعوت کرد و در زمان ریاست غفوری فرد هم، هماهنگی برای این دعوت وجود داشت.
وی افزود: ولی اکنون که ریاست به ما محول شده، دوستان تک روی کرده و بنای ناسازگاری را دارند؛ در اینجا مصرانه از وزرای کشور و امور خارجه تقاضا می کنم که به سفرای خودمان در خارج از کشور و سفرای دیگر کشورها درایران ابلاغ شود که هر گونه دعوت از احزاب در داخل و خارج از کشور برابر مصوبات و اساسنامه خانه احزاب باید با هماهنگی خانه احزاب صورت پذیرد.
حمیدرضا ترقی عضو حزب مؤتلفه اسلامی روز گذشته در خصوص آخرین خبرها از برگزاری نشست احزاب سیاسی (آیکپ) که در اردیبهشت سال آینده برگزار می شود گفته بود: در حال حاضر آیکپ، تنها حزب مؤتلفه را به عنوان دعوت کننده به رسمیت می شناسد.

201/201

کد خبر: 674860

وب گردی

وب گردی