دکتر میرزاده: محیط زیست را مانند حق الناس بدانید

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعتقاد داریم که محیط زیست حق همه مردم و بستر توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور است، لذا مایل هستیم که از ظرفیت‌های گسترده دانشگاه آزاد اسلامی در جهت همکاری با سازمان محیط زیست استفاده شود.

به گزارش ایسکانیوز رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم امضای تفاهمنامه با سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: اعتقاد داریم که محیط زیست حق همه مردم و بستر توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور است، لذا مایل هستیم که از ظرفیت‌های گسترده دانشگاه آزاد اسلامی در جهت همکاری با سازمان محیط زیست استفاده شود.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک به 68 هزار عضو هیات علمی دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مایل است که ماموریتی در زمینه محیط زیست داشته باشد.

وی گفت: سابقه زیست محیطی در دانشگاه آزاد اسلامی کم نیست و واحدهای ما در بعضی زمینه‌ها مثل تبدیل فرآوری آلاینده‌ها و کنترل آلاینده‌های کشاورزی بر آلودگی هوا و همچنین بحث تبدیل ضایعات به مواد باارزش، دارای تکنولوژی و فناوری زیست محیطی هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: موضوعات زیست محیطی نیز وجود دارد که همکاران ما سال‌ها در واحدهای دانشگاه در آن زمینه‌ها تحقیق و مطالعه انجام داده‌اند و حتی برخی واحدها تا حد تولید محصول و پایلوت پیشرفت کرده‌اند بطوریکه تولید توربین بادی با ژنراتور عملیاتی شده و محققان ما موفق به تولید نانو ذراتی برای مبارزه با ریزگردها شده‌اند. همچنین ما در بسیاری از پروژه‌های خود به دنبال سرمایه‌گذار هستیم.

دکتر میرزاده با بیان اینکه امیدواریم فرهنگ جامعه به قدری بالا رود که محیط زیست را به عنوان حق‌الناس بدانند، افزود: پیشنهاد ما این است که کارگروهی مسئول نظارت بر مفاد این تفاهمنامه باشد و ظرفیت دانشگاه توسط سازمان محیط زیست برای کاهش آلاینده‌ها و استفاده از دانش و فناوری به کار گرفته شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر در دانشگاه آزاد 100 مرکز رشد داریم که 10 مرکز بر محیط زیست تمرکز کرده‌اند. همچنین 926 شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که 70 عدد آنها روی مسائل محیط زیستی کار می‌کنند.

وی از رییس سازمان محیط زیست خواست تا از شرکت های دانش بنیان زیست محیطی حمایت کنند.

وی در پایان ضمن ابراز خوشحالی از اینکه مقدمات همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان محیط زیست فراهم شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم همکاری‌های مثمرثمری با سازمان محیط زیست داشته باشیم.

دکتر مجید عباسپور رییس دانشکده محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم، طی سخنانی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی از سال 1366 در حوزه محیط زیست شروع به کار کرده و قدیمی‌ترین دانشگاه فعال در حوزه محیط زیست است. در حال حاضر این دانشکده با 23 رشته تخصصی تا سطح دکترا در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کند و رشته اکوتوریسم برای اولین بار در کشور در این دانشگاه تدریس خواهد شد.

گفتنی است این تفاهم نامه با هدف افزایش همکاری بین سازمان دانشگاه به منظور بهره مندی و استفاده متقابل از توانمندی های علمی، تخصصی و تجربی در راستای ارتقاء دانش تخصصی و افزایش مهارت نیروی انسانی و کیفیت علمی- کاربردی و کسب فناوری های نوین در جهت حفظ محیط زیست و حل مسائل مربوط به این حوزه در کشور حمایت از شرکت های توانمند دانش بنیان در اجرای طرح های مورد نیاز کشور در حوزه فناوری های زیست محیطی ، آینده پژوهی و نیازسنجی در حوزه فناوری ها و دانش نوین محیط زیست امضا شد .

قرار است با امضای این تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای طرح های پژوهشی مشترک، آموزش و فرهنگ سازی، رفع مشکلات و مسائل زیست محیطی و تدوین، بازبینی و به روز رسانی استانداردهای مورد نظر همکاری کنند.

همچنین توسعه فناوری های نوین از مرحله دانش بنیان تا مرحله دستیابی به دانش فنی، تعریف و اجرای طرح های پژوهشی مشترک، تدوین، بازبینی و به روز رسانی استانداردهای زیست محیطی کشور، حل مسائل و معضلات زیست محیطی با توجه به اولویت های سازمان از قبیل بحران، آلودگی های هوا، به منظور دستیابی به دانش فنی و دسترسی به بانک اطلاعات پایان نامه های دانشجویی دانشگاه از دیگر مواردی است که سازمان محیط زیست و دانشگاه ازاد با هم همکاری خواهند کرد.

20101

کد خبر: 674893

وب گردی

وب گردی