رایزنی های گسترده میان رؤسای جمهور روسیه و ترکیه

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در خصوص گستره ای از مسائل مهم فیمابین از پیشرفت در اجرای توافقات حاصله در نشست «سن پترزبورگ» تا همکاری های دو جانبه در حوزه انرژی به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در حاشیه نشست جی ۲۰ با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش مهر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در دیدار با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای خود گفت: خوشحالم که در فرصت ایجاد شده در دیدار با همتای ترکیه ای خود می توان درباره پیشرفت در اجرای توافقات حاصله ای که در دیدار دوجانبه مان در «سن پترزبورگ» روسیه به آن ها دست یافتیم، بحث و تبادل نظر کنیم.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: البته برای بازگشت به همکاری های تمام عیار میان دو کشور در تمامی ابعاد، کارهای زیادی باید صورت گیرد و ما امروز قصد داریم در این باره با یکدیگر به مذاکره بپردازیم.

«ولادیمیر پوتین» تأکید کرد: می دانیم که ترکیه در مبارزه با تروریسم و مقابله با جرائم خشن تروریستی ایام سختی را می گذراند. من مطمئنم که ترکیه می تواند با عادی سازی روند اوضاع این کشور به سوی توسعه همه جانبه همکاری های فیمابین حرکت کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز خطاب به همتای روسیه ای خود گفت: ابتدا باید از اقدام شما در برقراری مجدد پروازهای چارتر میان دو کشور قدردانی کنم.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: در این دیدار فرصت مناسبی برای بحث و بررسی پیرامون مسائل مربوط به گسترش روابط در حوزه انرژی ایجاد شده است.

گفتنی است، اجلاس گروه ۲۰ قرار است روزهای ۴ و ۵ سپتامبر سال جاری میلادی (فردا و پس فردا) در شهر «هانگژو» واقع در شرق کشور چین برگزار شود.

303300

کد خبر: 674925

وب گردی

وب گردی