تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان و شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین امضا شد

در مراسمی به منظور همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی و فناوری و ارتباط صنعت و دانشگاه که راهگشای واحدهای صنعتی کوچک است، تفاهم‌نامه ‌دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین امضا شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان در این مراسم گفت: با توجه به اینکه سیاستگذاری موثر دانشگاه آزاد اسلامی حرکت و ارتقا به نسل چهام دانشگاه‌ها به عنوان دانشگاهی کارآفرین است، می‌توان امیدوار بود که همکاری صنعت و دانشگاه بتواند منجر به شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای علم و فن‌آوری کشور شود و تعامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با صاحبان صنایع می‌تواند در این مهم و البته رفع مشکلات واحدهای صنعتی موثر باشد.

دکتر عباس جهان‌بخشی با توجه به توانمندی‌های فنی و صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان گفت: از دیرباز دانشکده مکانیک این واحد به استناد توانمندی‌های ویژه و اعتبار قابل توجه و رضایت اصحاب صنعت از فارغ‌التحصیلان آن، به شریف دانشگاه آزاد شهره بوده است.

او اشتغال فارغ التحصیلان رشته‌های فنی این واحد در پست‌های کلیدی صنعت استان و کشور را مایه مباهات این واحد دانشگاهی دانست و با توجه به وجود مراکز تحقیقاتی مکانیک، نانو فنآوری و کشاورزی در کنار مرکز رشد واحدهای فن آور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان اشاره و نحوه حمایت از صاحبان ایده‌های فن آورانه را تشریح کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین نیز در این مراسم گفت: ارائه خدمات به واحدهای صنعتی این استان با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و ارتباط دو‌سویه دانشگاه و صنعت به معنای جاری شدن تئوری‌های علمی در شاهرگ صنعت و تولید کشور است که در نهایت موجب رشد اقتصادی صنایع می‌شود.

حمیدرضا خانپور، رونق تولید ملی و حمایت از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و احیای کارورزی در محیط واقعی کار را از اولویت‌های مهم دانست و عنوان کرد: مدیران شرکت‌ها، صنعتگران و دانشگاه‌ها به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور با تحقق تولید ملی، شاهد رشد و شکوفایی بخش‌های مختلف اقتصاد هستند.

در حاشیه این نشست، بازدید از نمایشگاه صنایع برتر، دفتر فن‌بازار منطقه ای استان قزوین و چهار واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاسپین انجام شد.

در این بازدید معاون پژوهش و فن آوری، رئیس مرکز تحقیقات مکانیک و مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان نیز حضور داشتند.

20101

کد خبر: 674935

وب گردی

وب گردی