«همشهری کین» جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان را افتتاح کرد

هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با نمایش همشهری کین از شهر هشتگرد در این شهرگردشگری آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، اجرای هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان امروز در زیر بارش نم نم باران با اندکی تاخیر در این شهر آغاز شد و مورد استقبال مردم و گردشگران قرار گرفت.
این جشنواره در هفت مکان مهم تفریحی و گردشگری باغ نارنج ، بام سبز، بوستان هنر و حاشیه استخر شهر لاهیجان طی روزهای شنبه ، یکشنبه و دوشنبه توسط 20 گروه نمایشی ادامه دارد که اولین احرای این جشنواره روز شنبه در پارک اصلی شهر رو بروی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی آغاز شد.
مسوولان ذیربط برای هرچه با شکوهتر برگزار کردن هفتمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان از تمامی ظرفیت ها موجود این شهر استفاده کردند.
نمایش های همشهری کین از هشتگرد، تلنگر امروز از سقز، مرثیه ای از زاگراس تا البرز از مریوان، از بس که جان ندارد از لاهیجان، بپا از غافله عقب نمونی از ملایر، من یک آشغالم از آمل، مردان هیرون از گناوه، نوادگان قوم ژرم... از لاهیجان، هوای پاک از آستانه اشرفیه، درتی و کلین از فسا، دیوار از رشت ، جهاد معصومیت من و معصومه از محلات، پرزنت در لاهیجان از دهلران ، فراموشی از تهران، یه آلونک عشق از سقز، و نمایش حرف هایی برای نشنیدن از تفرش ، خمره بازی از اصفهان، کرکچل از کرمانشاه ، مبارک بازیگوش از تهران، نمایش روایت عشق از ورامین در طول این سه روز در این شهر اجرا می شوند.
هیات انتخاب آثار این جشنواره، متشکل از یوسف فخرایی، فاتح باد پروا و جواد نجار تمیزکار پیش از این با بررسی ١٧٨ اثر که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود ٢٠ اثر را حائز داشتن شرایط راه یافتن به این جشنواره دانستند.
نمایش های شهروند و فرهنگ ایثار و شهادت ،شهروند و اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، شهروند و فرهنگ دینی و اسلامی، شهروند و آگاهی از حقوق شهروندی، شهروند و آسیب های اجتماعی، شهروند و محیط زیست (چالش ها؛ مخاطرات؛ راهکارها)، شهروند و مشارکت مسئولانه درصرفه جویی منابع انرژی؛حفظ فضای سبز، اموال عمومی؛ مدیریت زباله و پسماند، ترافیک و همچنین شعار اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل محورهای جشنواره امسال را تشکیل می دهند.
حسین مسافر آستانه،حمید پورآذری و جواد عزتی اعضای گروه داوری هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان را برعهده دارند.
هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از سیزدهم تا پانزدهم شهریور در سطح شهر لاهیجان اجرا می شود.
شایان ذکر است : دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از حامیان برگزاری این جشنواره بوده و مراسم اختامیه این رخداد فرهنگی هنری نیز شب دوشنبه در سالن حزین لاهیجی این واحد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان گفت: هفتمین دوره “جشنواره تئاتر خیابانی شهروند” از ۱۳ تا ۱۵ شهریور در لاهیجان برگزار می شود.
نگار نادری اظهار داشت: هفتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند امروز در لاهیجان آغاز شد و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان هدف از برگزاری این جشنواره را استفاده و مشارکت از سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که متولی فرهنگ نیستند عنوان کرد و گفت: برگزاری این جشنواره از سال ۸۹ در این شهرستان آغاز شد.
وی با بیان اینکه این جشنواره نخستین بار به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در لاهیجان برگزار شد، بیان کرد: با توجه به استقبالی که از این جشنواره تئاتر شد در سال‌های بعد به صورت استانی و ملی نیز برگزار شد.
نادری مطرح کرد: هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند با مشارکت شهرداری لاهیجان, مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از امروز تا ۱۵ شهریور برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان محورهای این جشنواره را ارزش‌های دینی, دفاع مقدس و موضوعات شهروندی مانند پسماند و مسائل اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق عنوان کرد.
دبیر اجرایی این جشنواره خاطرنشان کرد: حمایت رسانه‌ها را در این زمینه می‌طلبیم و امیدواریم سال‌های آینده این جشنواره را به‌صورت بین‌المللی برگزار کنیم.
شایان ذکر است : دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از حامیان برگزاری این جشنواره بوده و مراسم اختامیه این رخداد فرهنگی هنری نیز شب دوشنبه در سالن حزین لاهیجی این واحد دانشگاهی برگزار خواهد شد.
503502

کد خبر: 674974

وب گردی

وب گردی