آغاز پخش مجموعه مستند «سرزمین ستاره ها» در شبکه مستند

«سرزمین ستاره ها» تولید جدید شبکه مستند سیما، میکوشد 26 تن از دانشمندان مسلمان را برای نسل جوان معرفی کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، هومن مرادی کرمانی تهیه کننده «سرزمین ستاره ها» درباره این مجموعه مستند جدید گفت: از سال 90 ایده این برنامه پیرامون معرفی تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی با تاکید بر چهره های نامدار، کوشا و خلاق شکل گرفت و سرانجام در سال 94 تولید آن به کارگردانی علی محمد قاسمی و اعظم نجفیان آغاز شد.

وی افزود: این مجموعه در ایران، هند، عراق، ترکیه و سوریه ساخته شده است و به معرفی و بررسی زندگی 26 تن از دانشمندان مسلمان که بیشتر آنها ایرانی هستند، همچنین تاثیر مطالعه و اندیشه آنها در زندگی و علم می پردازد.

این تهیه کننده با بیان اینکه هدف از تولید «سرزمین ستاره ها» آشنایی نسل جوان با دانشمندان و مفاخر گوناگون است، ادامه داد: در این مجموعه به بزرگانی چون فارابی، ابن بطوطه، ابن خلدون، ابن سینا، خواجه نظام الملک و خیام پرداخته می شود. متاسفانه درباره این افراد، منابع بصری خیلی کمی وجود دارد یا اصلا وجود ندارد. بنابراین ما تلاش کرده ایم با حضور در محل زندگی و آرامگاه آنها به تصویرسازی بپردازیم.

مرادی کرمانی یادآور شد: در این مجموعه با حدود 30 کارشناس در قسمتهای مختلف برنامه گفتگو داشته ایم و از زبان آنها به تاریخچه زندگی و خدمات این بزرگان پرداخته ایم.

وی با اشاره به ریتم تند این مجموعه مستند، اظهار کرد: ما در این کار از شیوه بازسازی که درباره آثار تاریخی مرسوم است، استفاده نکرده ایم، بلکه کوشیده ایم تنوع تصویری داشته باشیم. قسمت آغازین «سرزمین ستاره ها» به نوعی معرفی تاریخ علم و اهداف کل مجموعه است و از قسمت دوم به بعد در هر قسمت، معرفی دانشمندان را در دستور کار داریم.

این تهیه کننده در پایان گفت: محمود نظرعلیان راوی و گوینده این کار است. همچنین اساتیدی چون عبدالله انوار، حسین قره چانلو، کامران فانی، محمدجواد ناطق، غلامرضا رحیمی شعرباف و... در این مجموعه حضور دارند.

«سرزمین ستاره ها» تولید جدید شبکه مستند سیما، از یکشنبه 14 شهریور هر هفته یکشنبه ها ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و دوشنبه ها ساعت 12:30 بازپخش می شود.

508502

کد خبر: 675004

وب گردی

وب گردی