فاضل میبدی: بحث جایگزینی  ظریف  در بین روحانیون اصلاح طلب مطرح نیست

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تا آنجایی که از جلسات مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم خبر دارم در میان روحانیون اصلاح طلب بحث جایگزینی ظریف به جای روحانی مطرح نیست و رایزنی با ظریف صورت نگرفته و گزینه روحانیون اصلاح طلب آقای روحانی است.

حجت الاسلام محمدتقی فاضل میبدی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره اینکه برخی روحانیون درحال رایزنی با محمد جواد ظریف برای حضور در انتخابات هستند،گفت: جایگزینی برای آقای روحانی مطرح نیست و نمی‌دانم بر چه اساسی این بحث مطرح شده و در جلساتی که برگزار می‌شود کسی چنین بحثی را مطرح نکرده است.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: گزینه اول اصلاح طلبان آقای روحانی است و هیچ گاه ظریف رقیب او در انتخابات نمی‌شود .

او افزود:ممکن است ظریف در صورتی که شورای نگهبان به گونه ای دیگر با روحانی برخورد کند بیاید و ثبت نام کند و جایگزین شود ، اما اینکه گزینه روحانیون اقای ظریف باشد چنین چیزی مطرح نیست.

فاضل میبدی گفت:تا آنجایی که از جلسات مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم خبر دارم در میان روحانیون اصلاح طلب حتی چنین بحثی مطرح نیست و رایزنی با ظریف صورت نگرفته و گزینه روحانیون اصلاح طلب آقای روحانی است.

او در تصریح موج تایید صلاحیت نشدن روحانی از سوی شورای نگهبان گفت: دلیلی برای رد صلاحیت روحانی وجود ندارد و البته عده ای در این زمینه هیاهویی دارند اما معتقدیم اگر شورای نگهبان بخواهد روحانی را رد صلاحیت کند یک نوع خود زنی است وتوجیهی برای این کار وجود ندارد .

احتمال تایید نشدن روحانی از سوی شورای نگهبان بسیار کم است

استاد دانشکده مفید قم ادامه داد :ممکن است عده ای به رد صلاحیت آیت الله هاشمی در سال 92 از سوی شورای نگهبان استناد کنند که البته آن کار بسیار خطایی بود که ضرر آن برای شورای نگهبان باقی ماند اما در آن زمان شرایط سنی را برای ایشان مطرح کردند؛ برای روحانی چنین دلیلی هم وجود ندارد و احتمال تایید نشدن روحانی از سوی شورای نگهبان بسیار کم است .

او با اشاره به عملکرد رییس جمهور گفت: آقای روحانی شرایط سختی را پیرامون خود در طی این سه سال داشت که عدم هماهنگی قوا و سنگ اندازیها و هجمه‌هایی که برخی رسانه‌ها علیه او راه انداختند جلوی بسیاری از فعالیت هایش را گرفت و انتقادات بسیاری که در عملکرد داخلی متوجه دولت شد موانعی برای دولت یازدهم به بار آورد .

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه البته قصورهایی هم در کار دولت در زمینه اقتصادی و آموزش و پرورش هست که باید دولت را نقد کرد ،گفت: اما با وجود موانعی که برای دولت درست شد در عین حال روحانی کار خود را انجام داد و در کل خدمات دولت یازدهم برای منافع ملی و کشور حائز اهمیت بود و در مقابل کاستی‌ها وزن خدمات بالاتر است.

203/201

کد خبر: 675008

وب گردی

وب گردی