سیاری: روزانه معادل سقوط یک هواپیمای مسافربری در جاده های ایران تلفات داریم

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه روزانه معادل سقوط یک هواپیمای مسافربری در جاده های کشور تلفات داریم، از این موضوع به عنوان مرگ پنهان یاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، دکتر علی اکبر سیاری شب گذشته در نشست مشترک وزرای راه و شهرسازی و بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و امضای تفاهم نامه همکاری بین بخشی با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: وزارت بهداشت کارشناسان خود را برای ارتقای ایمن سازی جامعه به یکی از دانشگاه های سوئد اعزام کرد و در حال حاضر دانش این کار در وزارت بهداشت وجود دارد.
او با بیان اینکه روزانه معادل سقوط یک هواپیمای مسافربری در جاده های کشور تلفات داریم، از آن به عنوان مرگ پنهان یاد کرد و گفت: وقتی هواپیمایی سقوط می کند و سرنشینان آن جان خود را از دست می دهند همه از آن اطلاع پیدا می کنند اما در مرگ و میرهای روزانه بر اثر حوادث و سوانح، جامعه و افکار عمومی با خبر نمی شوند بنابراین باید اقدامات مشترکی در این زمینه انجام شود.
دکتر سیاری گفت: در حاشیه شهرها با تاکید وزیر بهداشت در سال 93 سرشماری کردیم و امروز خدمات مراقبت های اولیه بهداشتی را برای آنها فراهم کرده ایم اما برخی از مراکز بهداشتی ما استیجاری است و لازم است تا با کمک وزارت راه و شهرسازی، مراکز بهداشتی را بسازیم و خدمات پایداری را برای 10 میلیون و 200 هزار نفر از ساکنین این مناطق ایجاد کنیم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر ایران مانند تمام کشورهای دنیا تعهد بین المللی دارد که 25 درصد از مرگ های ناشی از این بیماری ها را کاهش دهد اما ایران چون سه مشکل دیگر هم دارد و برای خود اهداف اختصاصی برای کاهش مرگ بر اثر سوانح و حوادث ترافیکی، اعتیاد و مشکلات روانی تدوین کرده است.
دکتر سیاری افزود: ممکن است برخی از رانندگان اعتیاد داشته باشند و یا الکل مصرف کنند که به دو هدف اختصاصی ایران در سند کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر مربوط می شود بنابراین باید در جهت توانمند سازی رانندگان به ویژه رانندگان وسایط نقلیه سنگین و عمومی، برنامه های مشترکی را اجرا کنیم.

او بالاترین میزان مرگ کودکان را به دلیل حوادث و سوانح اعلام کرد و گفت: این حوادث بیشتر در مناطق روستایی رخ می دهد و قابل پیشگیری است.

20106

کد خبر: 675012

وب گردی

وب گردی