علیرضا  محجوب :چرا اصولگرایان روزه سکوت گرفته‌اند

 اگر حقوق‌های نجومی بد بود پس املاک نجومی هم بد است، چرا صدای اعتراض‌تان را بلند نمی‌کنید؟ این سوالی است که مخاطبش کسانی هستند که در ماجرای فیش‌های حقوقی از لزوم مبارزه با فساد سخن گفتند و هر روز در رسانه‌هایشان نوک پیکان حمله را به سمت دولت نشانه گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از اعتماد این در حالی بود که دولت و حامیانش بر لزوم پیگیری اینگونه تخلف‌ها و فسادها تاکید و حقوق‌های نامتعارف مدیران دولتی را محکوم کردند. با افشای ماجرای املاک نجومی شهرداری اما همان کسانی که تا دیروز در خط مقدم مبارزه با فساد بودند نه تنها سکوت کردند حتی برخی از اساس چنین مساله‌ای را تکذیب کردند. همین موضوع است که صدای اعتراض بسیاری را بلند کرده است، از جمله علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس. محجوب در یادداشتی که منتشر کرده است بیش از هر چیز بر جناحی شدن مبارزه با فساد گلایه می‌کند و می‌گوید: لطفا مبارزه با فساد را از چنبره دعوای اصلاح‌طلبی و اصولگرایی بیرون بکشید.

به گزارش ایلنا، محجوب در قسمتی از یادداشت خود به مقایسه رفتار حسن روحانی و محمدباقر قالیباف در موضوع برخورد با تخلفات دستگاه زیرمجموعه‌شان پرداخته است و می‌نویسد: رییس‌جمهور محترم در مواجهه با پدیده شوم «حقوق‌های نامتعارف» به صراحت اعلام کردند که دولت در جایی که تخلف یا اشتباهی صورت گرفته باشد در عذرخواهی از مردم لکنت زبان نخواهد داشت.

او در ادامه واکنش قالیباف در ماجرای فیش‌های حقوقی را یادآور می‌شود و می‌گوید: شهردار محترم تهران در ششم شهریور امسال و در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه شهرداری ضمن اشاره به این نکته که حتی یک مورد فیش نجومی در مجموعه تحت مدیریت وی وجود ندارد، تاکید کرده بود که بی‌عدالتی‌ها موجب دلشکستگی ما می‌شود و خطاب به همکاران خویش تاکید کرده بود که در حوزه مسائل رفاهی باید عدالت را در تصمیم‌گیری رعایت و قناعت را سرلوحه خود قرار دهند!

نماینده مردم تهران در مجلس از یادآوری این نقل قول‌ها به رفتار دوگانه برخی در مبارزه با فساد می‌پردازد و اضافه می‌کند: اینک و در فاصله‌ای بسیار کوتاه با رفتار تعجب‌انگیز و دوگانه مدعیان دفاع از حریم بیت‌المال مواجهیم! آنهایی که بلادرنگ پس از ظهور تصویر اولین فیش غیرمتعارف فریاد «وااسلاما» سر دادند و با پوشش گسترده در بخش‌های مختلف خبری رسانه ملی جریان‌سازی پردامنه‌ای را به نمایش گذاشتند، چند روزی است که در شوک سوال یک بازرس از شهرداری تهران، دست و پای بیهوده می‌زنند و وقتی ترفند «دروغ نجومی‌شان» جواب نداد افکار عمومی را به رعایت و حفظ حیثیت افراد تا اعلام نظر دستگاه قضا دعوت می‌کنند! قابل ذکر است که واژه «دروغ نجومی» را خبرگزاری اصولگرا در روز اول افشای املاک نجومی به کار برد. این خبرگزاری به طور کلی وجود پرونده املاک نجومی را از اساس تکذیب کرد. محجوب از روزه سکوت اصولگرایانی گلایه می‌کند که در ماجرای فیش‌های حقوقی هر روز صدایشان را بلند‌تر می‌کردند و حالا لب از لب باز نمی‌کنند و می‌گوید: تعجبم از برخی دوستان پاکدست اصولگرا است که با وجود آنکه از شعبات فساد سیستمی آگاهی کامل دارند روزه سکوت گرفته‌اند یا حداکثر درخواست بررسی نحوه واگذاری «املاک ستاره‌دار» بدون اتلاف وقت را می‌کنند! وی در ادامه بیان می‌کند: هر چند صداقت بسیاری از معترضان به فیش‌های نامتعارف در پای تخفیفات املاک واگذار شده رنگ باخت، لیکن دلیلی نمی‌شود یک‌بار دیگر و این‌بار دوستان جناح حامی شهردار را به دوری از «قبیله‌گرایی» و کنار گذاشتن «رودربایستی با رفقا» دعوت نکنیم. مصداق نگاه طعمه‌ای به مسوولیت مورد تاکید رهبر انقلاب فقط در فیش‌ها خلاصه نمی‌شود و اگر دریافت حقوق‌های کلان «هجوم به ارزش‌هاست» -که قطعا همینگونه است- دستیابی به «امتیازهای خاص» نیز فاصله گرفتن از باورهای انقلابی است.

نماینده مردم تهران در بهارستان تمام هدف خود از نگاشتن چنین یادداشتی را در یک جمله بیان می‌کند و می‌گوید: لطفا مبارزه با فساد را از چنبره دعوای اصلاح‌طلبی و اصولگرایی بیرون بکشید. وی در پایان خطاب به کسانی که در مقابل املاک نجومی سکوت کرده‌اند، می‌گوید: «عدالت در تصمیم‌گیری» و «قناعت» را که به طنز تلخ مبدل کردید؛ لااقل از همشهریان عذرخواهی کنید تا اعتماد مردم را بیش از این از دست ندهید.

105105

کد خبر: 675031

وب گردی

وب گردی