راهکار دانشگاه شهیدبهشتی برای کاهش پرونده های انضباطی دانشجویی

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی از ایجاد یک کمیته زیرمجموعه کمیته انضباطی دانشجویان خبر داد و گفت: ابتدا پرونده دانشجو اگر برای بار اول باشد، دراین کمیته بررسی می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام منصور میراحمدی درباره اینکه سال گذشته چه تعداد دانشجو در چه مقطعی بیشتر به کمیته های انضباطی فراخوانده شدند و دلیل آن چه بود گفت: بیشترین مراجعه از سوی دانشجویان کارشناسی بود ولی در مقایسه با گذشته خیلی تعداد زیادی نیست.

وی ادامه داد: کار جدیدی را از سال گذشته آغاز کرده ایم و باعث شده است تعداد دانشجویانی که به کمیته های انضباطی فرا خوانده می شوند کاهش یابد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی افزود: کمیته ای به نام «کمیته ارتقاء سلامت» زیر مجموعه کمیته انضباطی دانشگاه تشکیل داده ایم و قبل از اینکه پرونده ای به کمیته انضباطی ارسال شود، اگر برای بار اول باشد، به این کمیته ارجاع داده می شود.

وی ادامه داد: این کمیته نیز حالت مشورتی و ارشادی دارد بدین معنی که دانشجو را فراخوانده و با وی صحبت می کند و یا اینکه استادی را معرفی می کند تا با دانشجو مشاوره کند، اگر آیین نامه و قواعد را نمی داند برای وی توضیح داده و گوشزد می کنند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شهیدبهشتی افزود: اگر از این مرحله گذشت، پرونده وی به کمیته انضباطی ارجاع داده می شود، همین مساله باعث شده که تعداد دانشجویانی که به کمیته انضباطی معرفی می شوند بسیار کاهش داشته باشد.

وی درباره اینکه همین تعداد کم دانشجویان، معمولا به چه دلایلی به کمیته انضباطی معرفی می شوند گفت: بیشتر دانشجویان در حوزه رفتاری به کمیته معرفی می شوند.

20101

کد خبر: 675037

وب گردی

وب گردی