میرزاده:  جذب استعدادهای درخشان ایرانیان مقیم خارج از کشور/لزوم حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از استعدادهای درخشان به عنوان سرمایه ملی

جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان صبح امروز با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این جلسه با تاکید بر لزوم حمایت از استعدادهای درخشان در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: استعدادهای درخشان سرمایه علمی برای کشور هستند و اگر مورد حمایت قرار نگیرند، دنیای پرجاذبه خارج از کشور آمادگی جذب آنها را دارد.

وی از معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاون پژوهشی دانشگاه خواست راه‌حل هایی برای حمایت بیشتر و جذب استعدادهای درخشان در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان پیدا کنند.

دکتر میرزاده همچنین پیشنهاد داد در صورت امکان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، با همکاری اداره کل بین الملل در جذب استعدادهای درخشان ایرانی مقیم خارج کشور بکوشد.

دکتر کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات باشگاه، گفت: 11.28 درصد از کل تولیدات دانشگاه، مربوط به باشگاه پژوهشگران جوان است که رشد 29درصدی داشته است.

زارع در ادامه، نمونه ای از طرح های دانش بنیان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان از جمله بالش هوشمند و آنالیزور اسپین ذاتی الکترون را در این جلسه معرفی کرد.

در پایان جلسه لوحی با امضای استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به پاس حمایت های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به ایشان اهدا شد.

لازم به ذکر است در این شورا، که با حضور دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه برگزار شد، 20 پرونده دانشجویان استعداد درخشان برای راهیابی بدون کنکور به مقطع کارشناسی ارشد مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، با 13 پرونده موافقت شد، 4 پرونده مورد مخالفت قرار گرفت و 3 پرونده برای بررسی بیشتر به کمیسیون موارد خاص ارجاع داده شد.

20101

کد خبر: 675045

وب گردی

وب گردی