اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت کاهش آلام مردم در کشورهای بحران زده

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بعد از ظهر امروز با استفان اوبرایان معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل متحد و هماهنگ کننده کمک های اضطراری (UN-OCHA) دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دو طرف در این دیدار در خصوص تحولات منطقه به ویژه موضوع حل و فصل بحران های منطقه ای از جمله عراق، سوریه، یمن و افغانستان و راه های ارسال کمک های بشردوستانه به مردم این مناطق بحث و تبادل نظر کردند.

اوبرایان در این نشست گفت: ما برای دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در قبال نیازهای بشردوستانه و همچنین در خصوص این مناطق احترام قائل بوده و امیدواریم که سازمان ملل در جهت مساعدی به مردم جنگ زده این مناطق و شهرهای تحت محاصره یاری کند.

ولایتی در پاسخ ضمن تشریح دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران نسبت به شرایط دشوار ساکنین مردم به ویژه در شهرهای سوریه و یمن بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است که از طریق هر راه و شیوه ای سازمان ملل را در جهت کاهش آلام مردم مناطق در کشورهای بحران زده یاری کند و تمامی تلاش های جمهوری اسلامی ایران در جهت حل و فصل صلح آمیز این درگیری ها صورت می گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع ضمن اشاره به آخرین تحولات مربوط به عراق و موصل گفت: در تماسی که با طرف های ذی ربط در عراق برقرار شده همواره بر ضرورت تلاش های صلح آمیز تاکید کرده و راه حل نظامی را آخرین اقدام برای حل و فصل این گونه درگیری ها می دانیم.

201/203

کد خبر: 675129

وب گردی

وب گردی