10 روز مهلت برای نجات از چوبه‌دارمردی که  همسرش را کشت/خانواده مقتول درصورت پرداخت  دیه رضایت می دهند

 مرد جوانی که در یک مشاجره خانوادگی همسرش را با ضربات چاقو کشته و محکوم به قصاص شده بود با حکم قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری تهران و پس از 14 سال حبس، با رضایت خانواده همسرش در صورت پرداخت دیه  از چوبه‌دار نجات می یابد.

به‌گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، نوزدهم آذرسال 82 در یک تماس تلفنی به پلیس خبر دادند جسد زن جوانی که با ضربات چاقو به قتل رسیده، در خانه‌ای واقع در خیابان «مرودشت» تهران پیدا شده است.
کارآگاهان در نخستین مراحل تحقیق، شوهر این زن 27 ساله را تحت بازجویی قرار دادند. حسن نیز در شرح ماجرا گفت: ساعت 9 شب بنا به اصرار پسر 6 ساله‌ام علی و همراه او از خانه بیرون آمدیم تا به پارک برویم. زمان برگشت نیز از مغازه سرکوچه‌مان مقداری میوه خریدیم.
اما پس از اینکه به خانه برگشتیم با جسد خونین همسرم در اتاق پذیرایی روبه رو شدم. همان موقع هم پی بردم یک سارق وارد خانه شده و همسرم را کشته است.پس از این ادعای عجیب متهم، کارآگاهان به بازجویی از او ادامه دادند تا اینکه سرانجام وی لب به اعتراف گشود و راز جنایت را فاش کرد.مرد 32 ساله که مغازه دار بود در جریان بازسازی صحنه جرم به بازپرس ویژه قتل گفت: شب حادثه زمانی که من و پسرم به میوه‌فروشی سر خیابان رفته بودیم موقع خرید میوه پسرم گفت: مامان گفته که ما نباید زیاد پول خرج کنیم و با این حرف پسرم، مرد میوه‌فروش به خنده افتاد و من که بشدت عصبانی شده بودم دست پسرم را گرفتم و به خانه برگشتیم. بعد هم بر سر این موضوع بین من و همسرم مینا مشاجره‌ای شد و در اوج عصبانیت نمی‌دانم چه شد که چاقوی بزرگی را از آشپزخانه برداشتم و او را کشتم.
بعد هم با صحنه‌سازی و شکستن در آپارتمان می‌خواستم پلیس را گمراه کنم و نشان دهم که قتل همسرم کار یک سارق بوده است.به گزارش خبرنگار ما در سال 83 حسن پس از محاکمه در دادگاه کیفری تهران به قصاص محکوم شد که دیوانعالی کشور هم این حکم را تأیید کرد.
وی چهارده سال از عمرش را در زندان گذراند تا اینکه به تازگی و با مرگ مادرزنش، یکی از اولیای دم – پسر مشترک مقتول و مرد اعدامی – پدرش را بخشید و خواهر و برادر مقتول نیز با درخواست 50 و 100 میلیون تومان دیه برای رضایت اعلام آمادگی کردند. به این ترتیب درحالی که پرونده برای اجرای حکم اعدام به دایره اجرای احکام فرستاده شده است، به فرد محکوم 10 روز مهلت داده شده برای نجات از چوبه دار 150 میلیون تومان به برادر و خواهرزنش پرداخت کند تا آنها از قصاص صرفنظر کنند.قاضی اصغرعبداللهی رئیس شعبه چهارم دادگاه کیفری با اعلام این خبر گفت: محکوم به قصاص که در آستانه اعدام قرار دارد در مهلت تعیین شده فرصت دارد با جلب رضایت شاکی‌های پرونده از زندان رهایی پیدا کند.این درحالی است که عامل قتل به دلیل ناتوانی مالی، امکان پرداخت دیه را ندارد و حالا چشم انتظار یاری مردم نیکوکار است.
20106

کد خبر: 675175

وب گردی

وب گردی