عضو کمیسیون بهداشت مجلس: دانشگاه آزاد اسلامی نشان داده می تواند دانشجویانی تربیت کند تا در آینده انقلاب اسلامی نقش موثری ایفا کنند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: فعالیت های دکتر میرزاده گام مهمی در جهت رشد ، تعالی و نیاز کشور بوده و در این مدت چند ساله نشان داده که تنها جذب دانشجو ملاک نیست و آنچه که مهم تر بوده و هدف قرار گرفته تربیت دانشجویانی است که بتوانند در آینده انقلاب اسلامی نقش موثری ایفا کنند.

سیامک مره صدق به ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اقدامات مثبتی بود که در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و استقلال، خود کفایی فرهنگی و اقتصادی کشور پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با حمایت بزرگان کشور به وجود آمد. زمانی ورود به دانشگاه برای گروه کثیری از جوانان ما به آرزو تبدیل شده بود و خیلی از آنها به دلیل اینکه امکان ادامه تحصیل در داخل کشور را نداشتند، به خارج از کشور مهاجرت می کردند. بدون شک این اتفاق با تاثیرات فرهنگی برروی این جوانان روبرو بود که اتفاق خوبی برای کشور نبود. هم از جهت تاثیرات فرهنگی که از این کشور ها برداشت می کردند و هم از این بابت که خیلی از این جوانان دیگر رغبتی برای بازگشت به کشور نداشتند.

وی افزود: دراین مقطع ایجاد دانشگاه آزاد چند دستاورد مهم به همراه داشت. نخست سطح متوسط معلومات در کشور افزایش یافت. در واقع افزایش تعداد دانشجویان یک حرکت مثبت فرهنگی است. اگرچه ممکن است برخی از این دانشجویان نتوانند پس از پایان دانشگاه حرفه ای مرتبط با رشته تحصیلی شان به صورت مستقیم پیدا کنند اما افزایش سطح آگاهی عمومی و افزایش سطح سواد جامعه یکی از ملاک های نشان دهنده توسعه یافتگی یک جامعه است.

مره صدق افزود: تحصیلات دانشگاهی موجب می شود یک فرد به حقوق شهروندی و حقوق انسانی خود آگاهی بهتری پیدا کند و در سرنوشت جامعه فعال تر شود و حضور پر رنگ تری در این صحنه داشته باشد. به ویژه در دانشگاه آزاد که همواره تاکید بر حفظ ارزش ها و معیار های سنتی و بومی در کشورمان داشته است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: گروهی که در دانشگاه آزاد تحصیل کرده اند اگر این دانشگاه نبود جذب فرهنگ بیگانه می شدند پس وجود این دانشگاه یک حرکت مثبت بود. از طرفی وجود دانشگاه ها در شهرستان های کشور که زمانی حتی دبیرستان و مدرسه ای نداشتند، هم باعث رشد اقتصاد و هم بالا رفتن سطح فرهنگ آن مناطق شد. موضوع دیگر حضور دانشگاه آزاد اسلامی باعث تعامل بیشتر مردم از نقاط مختلف کشور شد و همبستگی و اتحاد جامعه ما را افزایش داد و همینطور احساس ملیت و هویت واحد در کشور عمق بیشتری پیدا کرد. تمامی این موضوعات نکات مثبتی از فعالیت های دانشگاه آزاد است.

او در ادامه درباره عملکرد مدیریتی دکتر میرزاده گفت: در طی سه سال اخیر فعالیت های دکتر میرزاده باعث شده دانشگاه آزاد به ریل اصلی خود باز گردد و فعالیت هایی در زمینه توسعه فرهنگی،افزایش سطح فرهنگ جامعه و بالا بردن سطح تحصیلات را در این دوره افزایش داده است.

مره صدق ادامه داد: فعالیت های دکتر میرزاده گام مهمی در جهت رشد ، تعالی و نیاز کشور بوده و در این مدت چند ساله نشان داده که تنها جذب دانشجو ملاک نیست و آنچه که مهم تر بوده و هدف قرار گرفته تربیت دانشجویانی است که بتوانند در آینده انقلاب اسلامی نقش موثری ایفا کنند.

او گفت: همکاری در بین نظام های صنعتی و تولیدی با دانشگاه آزاد اسلامی یکی از فعالیت های مورد توجه دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی است.

20101

کد خبر: 675188

وب گردی

وب گردی