سندرز: هیلاری باید ارتباط خود با بنیاد کلینتون را قطع کند

«برنی سندرز» سناتور دمکرات ایالت ورمونت و رقیب پیشین «هیلاری کلینتون» روز یکشنبه گفت که کلینتون در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، باید ارتباط با بنیاد خانوادگی خود را قطع کند.

به گزارش ایسکانیوز نقل از تارنمای خبری نشریه هافینگتن پست، این بنیاد خیریه که توسط «بیل کلینتون» همسر هیلاری و رئیس جمهوری پیشین آمریکا تاسیس شده، به علت دریافت برخی وجوه خارجی مورد انتقاد قرار گرفته است. «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری از جمله معترضان به این نهاد بوده و آن را فاسد خطاب کرده است.
به گزارش ایرنا، سندرز روز یکشنبه (به وقت محلی) در گفت و گو با شبکه خبری «ان.بی.سی نیوز» با تاکید بر اینکه او در جایگاه پاسخ دادن به این سوال نیست که آیا فعالیت های این نهاد باید به طور کامل متوقف شود یا خیر، گفت که دستکم هیلاری باید ارتباط خود را با آن قطع کند.
از دیگر نکات برجسته صحبت های وی، اشاره به پیش شرط تعیین شده برای شرکت نامزدها در مناظره های انتخاباتی بود. سندرز گفت که کف آرای 15 درصدی که برای اجازه شرکت نامزدها در مناظره های انتخاباتی تعیین شده، بیش از توان نامزدهای احزاب مستقل است و باید کاهش یابد.
به علت نظام خاص انتخابات آمریکا، «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ» نامزد های دو حزب اصلی دمکرات و جمهوریخواه از شانس بیشتری برای پیروزی برخوردار هستند.
«گری جانسون» نامزد حزب لیبرترین و «جیل استین» نامزد حزب سبز هم از دیگر چهره های شناخته شده هستند که تنها با کسب آرای کافی می توانند در مناظره های انتخاباتی شرکت کنند.
300300

کد خبر: 675196

وب گردی

وب گردی