'ترزا می' طرح حامیان برگزیت برای کاهش شمار مهاجران اروپایی را رد کرد

'ترزا می' نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه طرح 'بوریس جانسون' وزیر خارجه کابینه اش و سایر حامیان برگزیت برای اجرای سیستم پذیرش امتیازی مهاجرت باهدف کاهش شمار مهاجران اروپایی به این کشور را رد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، 'ترزا می' در حاشیه نشست گروه 20 در هوانگجوی چین به خبرنگاران گفت: این طرح یک ' گلوله نقره ای '( شیوه ای جادویی ) برای کاهش شمار افرادی که به بریتانیا می آیند، نیست.
حامیان برگزیت از جمله بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس در جریان همه پرسی 23ژوئن، با هدف کاهش مهاجران اروپایی خواهان اجرای سیستمی امتیازی همانند سیستم مهاجرتی استرالیا، برای پذیرش مهاجران شده بودند.
به گزارش اسکای نیوز، نخست وزیر انگلیس در این خصوص گفت 'در حال حاضر سؤالاتی در مورد کارآمدی این سیستم وجود دارد هر چند به نظرش حرکت آزاد نیروی کار اروپایی بعد از برگزیت نبایستی به شکل کنونی ادامه یابد.'
وی افزود: 'آنچه من می توانم بگویم این است که خواسته انگلیسی ها کاملا روشن است. آنها خواهان کنترل بر روی جریان مردمی هستند که از اتحادیه اروپا وارد انگلیس می شوند.
'ترزا می' اضافه کرد: 'مردم انگلیس خواهان این هستند که حرکت آزاد نیروی کار همانند گذشته صورت نگیرد و ما در حال برنامه ریزی برای انجام این خواسته هستیم.'
وی گفت: 'مردم انگلیس در همه پرسی رأی به کنترل دادند و آنچه آنها می خواهند برخی کنترل ها بر جریان ورود افرادی است که از اتحادیه اروپا وارد کشورشان می شوند.'
نخست وزیر انگلیس بار دیگر تکرار کرد که خواهان این است که شهروندان اروپایی اجازه داشته باشند که بعد از همه پرسی 23 ژوئن در انگلیس بمانند اما این منوط به احترام به حقوق انگلیسی ها در خارج است .
'ترزا می' همچنین در سخنانش از رد مشارکت انگلیس در صندوق های برنامه های اتحادیه اروپا بعد از برگزیت طفره رفت و این درحالی است که کارزارهای حامی برگزیت در جریان همه پرسی 23 ژوئن گفته بودند که صرفه جویی صورت گرفته در این خصوص، صرفه سیستم بهداشت عمومی انگلیس ( ان اچ اس ) خواهد شد.
کاهش شمار مهاجران خصوصا مهاجران اروپایی و متوقف کردن پرداخت های مختلف مالی انگلیس به اتحادیه اروپا از جمله مواردی بود که حامیان برگزیت در همه پرسی 23 ژؤئن به انگلیسی ها وعده اجرای آنها در صورت دادن رای به خروج از این اتحادیه، داده بودند.
هر چند منابع دولتی در اوایل شهریور ماه گفته بودند، براساس طرح پیشنهادی دولت 'ترزا می' بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، مهاجران اروپایی که دارای مهارت های کمی هستند برای ورود این به این کشور بایستی درخواست مجوز کار کنند.
'دیوید متکالف'، مسئول کمیته مشورتی به دولت انگلیس در خصوص مهاجرت در گفت وگو با روزنامه دیلی تلگراف گفته بود: که هم شمار مهاجران و هم مدت زمانی که می توانند در انگلیس سپری کنند می توان با استفاده از مجوز کار، محدود کرد.
براساس آمار جدید دفتر آمار ملی انگلیس که اخیرا منتشر شد، در 12 ماه منتهی به ماه مارس، بیش از 327 هزار نفر به این کشور مهاجرت کرده اند.
براساس آمار یاد شده، 180 هزار نفر از مهاجران یاد شده، از کشورهای اروپایی وارد انگلیس شده اند که 69 هزار نفرشان از کشورهای رومانی و بلغارستان بوده اند.
براساس گزارش قبلی دفتر آمار ملی انگلیس، در 12 ماه منتهی به ماه دسامبر 334 هزار نفر مهاجر وارد انگلیس شده بوند که 184 هزار نفرشان اروپایی بودند .
گزارش آگوست 2015 دفتر آمار ملی انگلیس موید آن است که در حال حاضر در حدود 3 میلیون شهروند اروپایی در این کشور زندگی می کنند که معادل 5 درصد از کل جمعیت انگلیس است.
انتظار می رود که دولت انگلیس ضمن فعال کردن ماده 50 پیمان لیسبون در اوایل سال جدید میلادی مذاکرات مربوط به برگزیت را با رهبران اروپایی شروع کند.
با توجه به تعلل دولت 'ترزا می ' برای شروع مذاکرات برگزیت با بروکسل، انگلیس حداقل تا سال 2019 میلادی همچنان عضو اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند.
'ترزا می ' پیش از این گفته است که محدود کردن نرخ مهاجرت از اولویت های اصلی اش در جریان مذاکراتش با بروکسل در ارتباط با برگزیت است.
300300

کد خبر: 675197

وب گردی

وب گردی