علوی فاضل: دانشگاه آزاد اسلامی با اعتماد به جوانان کشور، استفاده از ظرفیت های داخلی و تحکیم پایه های انقلاب اسلامی حرکت می کند

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با اصولی مانند خودباوری، نگاه به درون، اعتماد به جوانان کشور، استفاده از ظرفیت های داخلی، تحکیم پایه های انقلاب اسلامی و... حرکت می کند. بنابراین باید به دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک سرمایه نگاه شود. متاسفانه بی اعتمادی که به داخل وجود دارد، در بخش آموزشی کشور هم دیده می شود. دانشگاه آزاد اسلامی نگاه غرب گرایانه ای که در اموزش عالی وجود دارد را از بین برده است.

مجتبی علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک رسالت علمی آموزشی و مقدس برای خود تعریف کرده وبراساس این رسالت کار خود را انجام می دهد. بدون شک ما به عنوان مسئولان دانشگاه آزاد نمی گذاریم هیچ خللی در کار و حرکت این مجموعه علمی ایجاد شود. موضوع دیگر این است که دانشگاه آزاد مفتخر به برقراری عدالت آموزشی در آموزش عالی کشور است. بومی گزینی در کشور موضوع دیگری است که توسط دانشگاه آزاد ایجاد شده است اما دانشگاه آزاد به صورت غیرمستقیم به ارتقا سطح اجتماعی کشور، جلوگیری از ایجاد آفت های اجتماعی و...کمک کرده است. بنابراین این اهداف بزرگ با بداخلاقی هایی که در قبال این دانشگاه صورت می گیرد تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

وی افزود: موضوع دیگر راجع به متولیان اموزش عالی کشور است که ما انتظار داریم با چشم بینا و گوش شنوا مسائل آموزش عالی را رصد کنند. مسئولان محترم اموزش عالی در کشور موظف هستند علاوه بر مدیریت جامعه علمی کشور از همه ظرفیت های داخلی استفاده کنند. دانشگاه آزاد اسلامی هم یک ظرفیت در خدمت نظام آموزشی کشور است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: موضوع دیگر به نظر من عدم تعریف درست رقابت در حوره آموزش عالی است. بدین معنا که رقابت در بازار کار تا حد زیادی تعریف شده است. اما در فضای آموزش عالی کشور بین دانشجویان و اساتید یک رقابتی وجود دارد که بسیار هم خوب است و ماهم از آن استقبال می کنیم. اما یک نوعی از رقابت که عملا رقابت نیست بلکه عدم عدالت است، این است که امکانات، تاسیسات و زیرساخت های دانشگاه آزاد را با سایر بخش هایی که به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند، نه تنها مقایسه می کنند بلکه این ظرفیت ها را نادیده می گیرند. این موضوع بدون شک به نفع کشور نیست و باعث افت کیفیت علمی در کشور می شود. بدین معنا که رقبای بدون کیفیت و بدون ظرفیت فقط با اسم آموزش عالی وارد صحنه رقابت شده اند و متاسفانه عده ای هم که با حسادت به این عرصه وارد شده اند، با افت کیفیت اموزش عالی خود را مطرح می کنند. در حقیقت به نظر می رسد عده ای فقط به دنبال این هستند که سهم دانشگاه آزاد در آموزش عالی را کم کنند و دیگر به فکر کیفیت و سطح علمی جامعه نیستند. اما همه ما می دانیم مردم آگاهانه به موضوعات نگاه می کنند. هیچ وقت موضوعی که می بینند را با تبلیغات یک شبه عوض نمیکنند.

علوی فاضل افزود: دانشگاه آزاد اسلامی هم با یک اصولی مانند خودباوری، نگاه به درون، اعتماد به جوانان کشور، استفاده از ظرفیت های داخلی، تحکیم پایه های انقلاب اسلامی و... حرکت می کند. بنابراین باید به دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک سرمایه نگاه شود. متاسفانه بی اعتمادی که به داخل وجود دارد، در بخش آموزشی کشور هم دیده می شود. دانشگاه آزاد اسلامی نگاه غرب گرایانه ای که در اموزش عالی وجود دارد را از بین برده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد نگاه به خارج در حوزه آموزش عالی کشور را به نگاه درونی تبدیل کرده است. این یک افتخار است. همانطور که در عرصه های کشاوری و صنعت و ... باید به تولیدات داخلی تکیه کنیم، در عرصه آموزشی هم باید به دانشگاه آزاد اسلامی که یک ظرفیت داخلی است توجه کنیم.

20101

کد خبر: 675219

وب گردی

وب گردی