پورعلی مطلق: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی آمادگی دارد

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: رایزنی ها با هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در سال آینده همچنان ادامه دارد.

علی پورعلی مطلق افزود: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در سال آینده آمادگی لازم را دارد.
وی همچنین در خصوص لایحه نظام جامع انتخابات نیز گفت: این لایحه تقدیم دولت شده است و به زودی در هیات دولت مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: این لایحه پس از بررسی و تصویب در هیات دولت به مجلس ارسال می ‎شود تا با تصویب این لایحه در مجلس، قانون جامع انتخابات داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه سال 1396 برگزار می شود.
داوطلبان نامزدی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می توانند طبق زمانبندی انتخابات از 22 الی 26 فروردین 96 برای ثبت نام اقدام کنند.
پس از بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان، نامزدها می توانند از 8 الی 27 اردیبهشت ماه به تبلیغات انتخاباتی بپردازند. بر اساس قانون، تبلیغات نامزدها روز 28 اردیبهشت ماه یعنی 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات ممنوع است.

205/201

کد خبر: 675222

وب گردی

وب گردی