اولین مجموعه آثار «شکسپیر» به نمایش در می آید

اولین مجموعه کامل آثار «شکسپیر» به زودی برای نخستین‌بار به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از «تلگراف»،در چهارصدمین سالگرد درگذشت «ویلیام شکسپیر» نمایشنامه‌نویس بزرگ انگلیسی، اولین مجموعه آثار چاپ‌شده او که بسیار نادر و ارزشمند است، در دانشگاه «لیدز» یورکشایر نمایش داده می‌شود.

این کتاب کمیاب سال ۱۶۲۳ به چاپ رسید. لرد «برادنتون» از ویک‌فیلد گردآوری‌کننده این مجموعه بود که هفت سال پیش از چاپ این اثر درگذشت.

این نمایشگاه از فردا (ششم سپتامبر) آغاز می‌شود و به طور ویژه به تاریخچه ارتباط این نویسنده و شاعر نامدار با یورکشایر می‌پردازد.

»ویلیام شکسپیر» متولد سال ۱۵۶۴ بود. اولین آثار منسوب به او از سال ۱۵۹۲ به دست آمده‌اند. «شکسپیر» در طول عمر خود ۳۸ نمایشنامه در ژانرهای کمدی، تراژدی، تاریخی و... به نگارش درآورد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به »مکبث»، «هملت»، «رویای نیمه‌شب تابستان»، «هنری پنجم»، «طوفان»، «شب دوازدهم» و «اتللو» اشاره کرد.

کلماتی همچون ترور (Assassination) ، اعتیاد (Addiction)، بخشنده(Generous) و اتاق‌ خواب (Bedroom) در زبان انگلیسی برای اولین‌بار در آثار این نویسنده دیده شد. «شکسپیر» غیر از نویسندگی، در آثار نمایشی هم بازیگری می‌کرد و در سالن تئاتر «گلوب» سهامدار بود. او ۲۳ آوریل سال ۱۶۱۶ در سن ۵۲ سالگی درگذشت.

منبع ایسنا

508502

کد خبر: 675272

وب گردی

وب گردی