کاهش ده ساله سن زنان سرپرست خانوار / آغاز به کار نمایشگاه زنان و تولید ملی از 18 شهریور

مدیر ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران گفت: بر اساس آمار مشخص شد که سن زنان سرپرست خانوار از 50 به 39 سال رسیده و این کاهش بیش ازده سال برای ما معنادار است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان،‌ فهیمه فیروزفر در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: نمایشگاه زنان و تولید ملی از هجدهم تا بیست و ششم شهریورماه با شعار ایران شروع خودباوری کار خود را آغاز می کند.

او گفت: تلاش کرده ایم در این نمایشگاه نیز همچون دوره های قبلی شرکت کنندگان با تولیدات با کیفیت در نمایشگاه حاضر شده و محصولات خود را با قیمتی مناسب در اختیار شهروندان قرار دهند.

مدیر ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به فروش مطلوب تولید کنندگان در نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: سال گذشته فروشندگانی بودند که طی ده روز میزان فروششان به 700 میلیون تومان نیز رسید و این میزان فروش برای یک تولید کننده بسیار قابل قبول است.

فیروزفر در خصوص امتیازهای شهرداری تهران به کوثرهای فعال در زمینه تولید پوشاک گفت: در هیچ یک از نمایشگاه ها برای کوثرها امتیاز ویژه ای قائل نمی شویم و تنها یک فضای نمایشگاهی در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد.

او با تأکید بر اینکه در نمایشگاه زنان و تولید ملی به هیچ وجه کالای خارجی فروخته نمی شود، گفت: شرایط را به صورت کاملا دقیق رصد کرده و اجازه نمی دهیم تولید کنندگان درکنار محصولات تولیدی خود نسبت به فروش کالاهای خارجی اقدام کنند.

مدیر ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران از مذاکره با کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور ارائه وام به زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: طی مذاکراتی که با مسئولان کمیته امداد داشتیم از آنها درخواست کردیم که تولید کنندگان تحت پوشش ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران را موردحمایت قرار داده و برای توانمند سازی کامل آنها وامهایی را در اختیار این عده قرار دهند.

فیروزفر با تأکید بر لزوم راه اندازی شبکه مشاغل خانگی گفت: یکی از برنامه های جدی ما در سال جاری راه اندازی شبکه مشاغل خانگی است و به دنبال این هستیم که یک نمایشگاه برای مشاغل خانگی نیز درسطح تهران برپا کنیم.

او در ادامه: برای شرکت در نمایشگاه زنان و تولید ملی زنان سرپرست خانواری که در قالب مشاغل خانگی فعالیت می کنند درخواست حضور داشته اما به این خاطر که این تولید کنندگان باید در قالب کوثرها فعالیت کنند قرار شده یک نمایشگاه ویژه برای آنها برپاشود.

مدیر ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به کاهش سن زنان سرپرست خانوار طی ده سال اخیر خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته مشخص شد که سن زنان سرپرست خانوار طی ده سال گذشته از 50 سال به 39 سال کاهش یافته و همین موضوع می طلبد که برای این زنان برنامه ریزی جدی تری در دستور کار قرار گیرد.

فیروزفر گفت: تعداد زنان مطلقه ای که اکنون تحت پوشش ستاد توانمند سازی زنان قرار گرفته اند طی سالهای گذشته بیشتر شده و در آمار فوت همسری ها با کاهش مواجه هستیم.

او با ارائه آماری از تعداد زنان سرپرست خانوار که در قالب کوثرها قرار است در نمایشگاه زنان و تولید ملی شرکت کنند ، گفت: دوهزار و 710 زن سرپرست خانوار در نمایشگاه امسال شرکت کرده اند و سال گذشته نیز شاهد حضور 2هزار و 564 زن سرپرست خانوار در این نمایشگاه بودیم.

مدیر ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که چه نوع کالاهایی در نمایشگاه زنان و تولید ملی عرضه خواهد شد، گفت: پوشاک زنانه ، مردانه، محصولات مرتبط با کودکان ، کالای خواب، صنایع دستی، چرم و کالای حجاب در نمایشگاه امسال عرضه می شوند.

فیروزفر با ارائه آماری از تعداد زنان بدسرپرست و مطلقه تحت پوشش ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران خاطر نشان کرد: از سال 91 تا 95 تعداد زنان بدسرپرست تحت پوشش ستاد افزایش یافته و اکنون 32.51 درصد افراد تحت پوشش ما را این زنان تشکیل می دهند.

او گفت: 35.18 درصد افراد زنان مطلقه بوده و 24.83 درصد آنها نیز به دلیل فوت همسر تحت پوشش ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار قرار گرفته اند.

مدیر ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به آمار تعداد زنان تحت پوشش این ستاد گفت: از سال 86 که فعالیت ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را آغاز کردیم تا کنون 16 هزار و 449 زن تحت پوشش خدمات ستاد قرار گرفته و این آمار برای ما قابل قبول است.

20104

کد خبر: 675273

وب گردی

وب گردی