دایملر قصد دارد حداقل ۶ خودروی الکتریکی وارد بازار کند

شرکت تسلا در سال‌های اخیر در نوعی بازار بدون رقابت فعالیت داشت چون بسیاری از تولید‌کنندگان به‌نام صنعت خودرو در بازار تولید خودروهای الکتریکی فعال نبودند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، با این وجود درست زمانی که شرکت تسلا شروع به ساخت خودروی Model 3 کرد (اولین خودروی الکتریکی که تولید انبوده می‌شد) ناگهان بسیاری از تولیدکنندگان دیگر هم برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی راغب شدند. یک گزارش جدید هم از این حکایت می‌کند که شرکت مادر مرسدس بنز یعنی دایملر علاقه‌مند شده حداقل شش خودروی الکتریکی وارد بازار کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز شرکت دایملر بر روی ساخت حداقل شش خودروی الکتریکی کار می‌کند و ممکن است نهایتا ۹ خودروی الکتریکی به بازار معرفی کند. معلوم نیست در میان این خودروها چند مورد سدان و چند مورد شاسی‌بلند خواهد بود.

البته گزارش‌های قبلی عنوان می‌کردند که دو خودرو در میان این خودروهای الکتریکی سدان و دو خودرو شاسی بلند خواهد بود و همه خودروها تحت برند مرسدس بنز تولید می‌شود.

البته یک گزارش جدید تاکید می‌کند دایملر قرار است یک شاسی بلند پلاگین هایبریدی عرضه کند که پس از استفاده از انرژی الکتریکی‌اش با سلول‌های سوخت هیدروژنی به کارش ادامه دهد. این ویژگی یعنی می‌توانید خودرو را با نوعی سوخت هم در کنار الکتریسیته هدایت کنید اما سوختی که بنزین نیست. طبق این گزارش جدید خودروهای دایملر بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۴ تولید می‌شوند. تسلا هم تولید Model 3 را سال آینده آغاز می‌کند و سال ۲۰۱۷ تعدادی از این خودروهای تحویل داده می‌شوند.

20104

کد خبر: 675289

وب گردی

وب گردی