پلیس تظاهرات ضد رئیس جمهور جدید برزیل را در هم شکست

پلیس برزیل با استفاده از گاز اشک آور ، هزاران نفر از تظاهرات کنندگان علیه رئیس جمهور جدید این کشور را متفرق کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، در حالی که هزاران نفر از مردم برزیل روز یکشنبه در اعتراض به برکناری دیلما روسف رئیس جمهور سابق این کشور، دست به برپایی تظاهرات آرام و مسالمت آمیزی زده بودند، پلیس با استفاده از گاز اشک آور اقدام به متفرق کردن آنها کرده است.

به گزارش تسنیم، این بزرگترین تظاهرات علیه مایکل تمر رئیس جمهور برزیل بوده است. وی روز چهارشنبه گذشته با ادای سوگند جانشین روسف شد و قرار است تا سال 2018 میلادی در این سمت باقی بماند.

تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار برگزاری انتخابات جدیدی شدند و از تمر خواستند تا از این سمت کناره گیری کند.

برگزار کنندگان این راهپیمایی، تعداد شرکت کنندگان را بیش از 50 هزار نفر اعلام کرده اند. شاهدان عینی اعلام کرده اند که تظاهرات کنندگان در میدانی واقع در غرب شهر سائوپائولو تجمع کردند.

در پایان تظاهرات، مردم قصد حرکت به سوی ورودی های مترو را داشتند که پلیس به سوی آنها گاز اشک آور شلیک کرد و این مساله منجر به درگیری شد.

مجلس سنای برزیل به تازگی با شصت و یک رای موافق در برابر بیست رای مخالف، به برکناری دیلما روسف رئیس جمهور این کشور رای داده است.

روسف به اتهام سوء استفاده غیرقانونی از بودجه ملی از قدرت برکنار شده است. با برکناری روسف، به 13 سال حکومت چپگراها در برزیل پایان داده شد.

اولین رئیس جمهور زن برزیل متهم است که در آستانه برگزاری انتخابات عمومی سال 2014، که دومین دوره ریاست جمهوری او بود، با تخطی از قانون بودجه، هزینه‌های دولتی را در راستای فعالیت تبلیغاتی خود افزایش داده و آمار دولتی را دستکاری کرده است. وی این اتهامات را رد کرده است.

303300

کد خبر: 675301

وب گردی

وب گردی