هشتمین نشست هماهنگی و پایش امور استان های دانشگاه آزاد اسلامی با حضور آیت الله هاشمی/علوی فاضل: دانشگاه به بلوغ فکری در مدیریت رسیده است

علوی فاضل با بیان اینکه دوجلسه اخیر هماهنگی امور و پایش استان‌ ها با حضور حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شده گفت: این موضوع نشان دهنده اعتماد ایشان به برنامه ها و سیاست های دانشگاه است. همچنین حضور رییس هیات امنای دانشگاه باعث دلگرمی مدیران دانشگاه می شود و از نزدیک شاهد فعالیت های دانشگاه ازاد اسلامی قرار می گیرند.

مجتبی علوی فاضل درباره برگزاری هشتمین نشست هماهنگی و پایش امور استان های دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: شعار دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی این بوده که می خواهیم دانشگاه را با مشورت اداره کنیم. بدون شک در یک جامعه دانشگاهی استفاده از خرد جمعی و کاهش فاصله صف و ستاد، به بهتر انجام شدن برنامه ها کمک می کند. این موضوع فقط در حد یک شعار باقی نمانده و در عمل با تشکیل شوراهای راهبردی دانشگاه، تصمیم ها با خرد جمعی گرفته می شود.

علوی فاضل ادامه داد: اما در بخش استان ها و با توجه به گستردگی دانشگاه آزاد در شهر های کشور، اقداماتی انجام شده که به بهتر شدن برنامه ها کمک می کند. اولین برنامه در این زمینه ساختار دانشگاه بود که براساس مصوبه 721، ساختار جدید در بخشنامه 24 در سال 94 ابلاغ شد. در این بخشنامه ساختار و اجرای مناسب این تغییر با هدف بهبود امور، کاهش بروکراسی، سرعت بخشیدن به امور دانشگاه و چابکی تعریف شده بود.

رئیس مرکز هماهنگی امور و پایش استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ساختار جدید توسط رئیس دانشگاه مرتب ارزیابی می شود.بدون شک در یک مجموعه بزرگی مانند دانشگاه آزاد اسلامی هر تغییر سیستم اداری و مدیریتی می تواند نکات مثبت و منفی داشته باشد. به همین دلیل از سال گذشته و در 14 ماه 7 جلسه هماهنگی امور و پایش استان‌ ها برگزار شده است. یعنی هر دوماه یک جلسه با عنوان هماهنگی امور و پایش استان‌ ها انجام شده است.

علوی فاضل در ادامه با بیان اینکه دوجلسه اخیر هماهنگی امور و پایش استان‌ ها با حضور حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شده بیان کرد: این موضوع نشان دهنده اولا اعتماد ایشان به برنامه ها و سیاست های دانشگاه است. همچنین این حضور رییس هیات امنای دانشگاه باعث دلگرمی مدیران دانشگاه می شود و از نزدیک شاهد فعالیت های دانشگاه ازاد اسلامی قرار می گیرند.

او در ادامه با بیان اینکه هشتمین جلسه هماهنگی امور و پایش استان‌ ها با محورهای دانشجویی - فرهنگی ، آموزشی - تحصیلات تکمیلی، اداری- مالی برگزار می شود افزود: نظرات و پیشنهادات در این سه محور از معاونت های مختلف سازمان مرکزی دریافت کرده ایم این موضوعات در دستور جلسه قرار خواهند گرفت. همچنین موضوعی که دکتر میرزاده همیشه بر روی آن تاکید دارند، این است که مصوبات جلسات قبل در چه مرحله است؟ بنابراین ما هم در مقام پاسخگو پیگیری مصوبات قبل را مطرح می کنیم. همچنین براساس همان مدیریت با خرد جمعی در دانشگاه آزاد، در کنار این جلسات، همفکری هم با روسای استان ها با عنوان جلسات شورا استانی برگزار می شود. همه این موضوعات باعث می شود تا دید وسیعی نسبت به مشکلات دانشگاه به ما داده شود. با شناخت واقعی از مشکلات هم آیین نامه ها و بخشنامه ها دقیق تری ابلاغ می شود تا مشکلات حل شود. به طور مثال موضوع کاهش شهریه در برخی رشته های کاردانی و کارشناسی کم متقاضی گروه غیرپزشکی در همین جلسات برنامه ریزی شده است.

رئیس مرکز هماهنگی امور و پایش استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی افزود: معاونت های سازمان هم نکات مهم و توصیه ها و برنامه ها و الزاماتی که در آغاز سال تحصیلی مورد نیاز است را بیان می کنند.

علوی فاضل افزود: در یک سیستم مدیریتی مانند دانشگاه آزاد اسلامی، این نوع تصمیم گیری نشان دهنده بلوغ سیستم است. وقتی مدیران صف و ستاد در یک جلسه مشترک می نشینند و مدیران استراتژیک دانشگاه در اصل راهبردها سیاست ها و دورنماهای دانشگاه را بیان می کنند و مدیرانی هم که در اجرا هستند، مشکلات و پیشنهادات را عنوان می کنند، این نشان دهنده بلوغ فکری در مدیریت است. به نظرم می رشد شان دانشگاه آزاد هم همین است و البته این نوع مدیریت می تواند یک الگو برای نهادهایی باشد که می خواهند با خرد جمعی تصمیمات گرفته شود.

20101

کد خبر: 675321

وب گردی

وب گردی