حمایت وزارت امور خارجه از فعالیت‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های علمی دانشگاهی کشور و لزوم تعامل با سایر کشورها برای پیشرفت‌های علمی گفت: وزارت امور خارجه از فعالیت‌های بین‌المللی که وزارت علوم برای پیشرفت علمی کشور آن‌ها را لازم می‌داند، حمایت می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مجید تخت‌روانچی در نهمین نشست معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منتخب که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: پس از توافق هسته‌ای و با درایت رهبری و مسؤولین و پایان چندین ساله تحریم‌های ظالمانه علیه ایران زمینه همکاری علمی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر جهان فراهم شده است.

وی با اشاره به سندی که در سفر موگرینی به تهران جهت همکاری‌های آموزشی و پژوهشی تصویب شده است، گفت: دنیا بر روی توانایی علمی ایران حساب باز کرده است.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با تاکید بر اهمیت بحث جهانی‌سازی افزود: خوشبختانه با کشورهای مختلف اروپایی یادداشت تفاهم همکاری امضا شده و این همکاری‌ها شامل تبادل دانشجو، برگزاری کنفرانس‌های علمی و تنظیم دوره‌های مشترک مقطع دکترا می‌شود.

تخت‌روانچی در مورد اهمیت آموزش زبان فارسی در فعالیت‌های بین‌المللی تصریح کرد: در حال حاضر در خارج از کشور برای برگزاری کرسی‌های آموزش زبان فارسی علاقه بیشتری به وجود آمده و ما برای تاسیس مراکز آموزش زبان فارسی در مناطقی که وجود ندارد و تقویت مراکز موجود، تلاش می‌کنیم.

205/201

کد خبر: 675328

وب گردی

وب گردی