فراخوانی گلکسی نوت ۷ برای سامسونگ یک میلیارد دلار هزینه دارد

کمپانی سامسونگ پرچمدار سری نوت خود یعنی گلکسی نوت ۷ را حدود یک ماه پیش رونمایی و پس از مدت کوتاهی به بازار عرضه کرد. حال سامسونگ به دلیل مشکل باتری این گوشی هوشمند، تمامی نسخه‌های فروخته شده‌ی آن را فراخوانی کرده است. تحلیلگران معتقدند که این اقدام برای سامسونگ، بهایی بسیار سنگین در حدود ۱ میلیارد دلار خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، سامسونگ از از زمان عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ به بازار، موفق به فروش بیش از ۲.۵ میلیون دستگاه از این گوشی هوشمند شده است. حال این کمپانی به دلیل مشکل باتری، کل گوشی‌های فروخته شده را فراخوانی کرده است. سامسونگ قصد دارد تمامی دستگاه‌های گلکسی نوت ۷ معیوب را تعویض کند، یا در صورتی که کاربر تمایلی به استفاده‌ی مجدد از آخرین پرچمدار این کمپانی نداشته باشد، بهای گوشی را به او پرداخت کند. طبیعتا چنین اقدام گسترده‌ای هزینه‌ی سنگینی نیز در بر خواهد داشت. سامسونگ هنوز به صورت رسمی مقدار هزینه‌ای را که انتظار دارد فرایند تعویض پرچمدارش در بر داشته باشد اعلام نکرده و تنها یکی از مسئولان این شرکت از بالا بودن هزینه حکایت کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که فراخوانی گلکسی نوت ۷ برای سامسونگ یک میلیارد دلار هزینه در بر دارد. البته بسیاری از تحلیلگران معتقدند که یک ضرر مالی کوتاه‌مدت برای این کمپانی، بسیار بهتر از وارد آمدن خدشه به برند معتبر آن در طولانی مدت است. پیش‌بینی میزان هزینه‌ای که سامسونگ برای این فرایند باید صرف کند آسان است، اما در نهایت تنها بازار تعیین کننده است که آیا پس از انجام این فراخوانی گسترده همچنان خدشه‌ای به برند معتبر سامسونگ وارد خواهد شد یا خیر. نگرانی‌ها در مورد نحوه‌ی فراخوانی گلکسی نوت ۷ توسط سامسونگ افزایش یافته است، اما سامسونگ در نقش خود به عنوان سازنده‌ی این گوشی متقاعد شده که بهتر است به جای این که از کاربران در مورد واقعه‌ای که می‌توانست صدمات جبران‌ناپذیری به برند این کمپانی وارد کند معذرت‌خواهی کند، یک میلیارد دلار هزینه کرده و مشکل را حل کند.

20104

کد خبر: 675336

وب گردی

وب گردی