رسولی:  اصلاحات به هیچ وجه دنبال معرفی نامزدی دیگر غیر از روحانی نیست

سیدحسن رسولی با تاکید بر اینکه تاکنون موضوع انتخابات ریاست جمهوری 96 به طور جدی در محافل اصلاح طلبی به بحث گذاشته نشده است، گفت: باید قدری صبر کرد اما پیش بینی من این نیست که جریان اصلاحات برای روحانی رقیب تراشی کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اعتماد انلاین ،حمایت اصلاح طلبان از حسن روحانی در انتخابات سال آینده اصلی ترین موضوع در فعالیت های انتخاباتی این جریان سیاسی به حساب می آید.موضوعی که قطعا خوشایند جریان رقیب نخواهد بود و از هم اکنون با شدت و حدت هجمه ها، سعی در القای نارضایتی اصلاح طبان از ریاست جمهوری حسن روحانی به دنبال اهداف خود جهت ایجاد تفرقه و انشقاق هستند.

اعضای شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان که در اواخر مرداد بنا را بر ادامه فعالیت این شورا تا انتخابات سال اینده گذاشته است هم بر حمایت قاطعانه از کاندیداتوری حسن روحانی صحه گذاشته اند و دبیران کل احزاب و فعالان سیاسی علی رغم تاکید بر وجود کاستی ها و انتقادهای موجود در هیات دولت و مدیران هم در راستای تصمیات شورا به برنامه ریزی خود می پردازند.این در حالی است که با این وجود رسانه های تیم رقیب به مانورتبلیغاتی خود علیه طیف پیروز در انتخابات 92 به طور جد و مستمر در حال فعالیت هستند.

تلاش جریان مخالف بر رقیب سازی برای روحانی در انتخابات آتی و مانور تبلیغاتی بر این موضوع است که اصلاح طلبان با ازهم گسیختگی درونی به دنبال راه و چاه در حمایت از نامزدی غیر روحانی هستند بر همین اساس سید حسن رسولی یکی از فعالان و تئوریسین های سیاسی اصلاح طلب تاکید دارد که بعید است جریان اصلاحات در مقابل روحانی ، اقدام به معرفی نامزدی دیگر کند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون موضوع انتخابات ریاست جمهوری 96 به طور جدی در محافل اصلاح طلبی به بحث گذاشته نشده است، گفت: باید قدری صبر کرد اما پیش بینی من این نیست که جریان اصلاحات برای روحانی رقیب تراشی کند.

رسولی در واکنش به اینکه برخی از اصلاح طلبان هم در این میان به معرفی گزینه های مختلف انتخاباتی غیر از روحانی حتی از دورن کابینه می پردازند، گفت: انتخابات به عنوان رویداد مهم سیاسی، اقتضا می کند که افراد نسبت به حقوق شهروندی نسبت به این موضوع اظهار نظر و گمانه زنی کنند اما هیچ یک از افراد و چهره ها که اظهار نظر کردند، فراتر از هویت فردی و حقیقی نمی توانند مدعی سخنگویی جریان اصلاحات باشند.چراکه در بحثهای حقوقی این جریان درصدد طرح نامزدی غیر از روحانی نیست.

وی در پاسخ به اینکه یعنی جریان اصلاحات به هیچ وجه دنبال معرفی نامزدی دیگر غیر از روحانی نیست، گفت: من سخنگوی اصلاح طلبان و شورایعالی اصلاحات نیستم و نه من و نه هیچ شخص دیگری نمایندگی جریان اصلاحات را نداریم. باید طبق اظهار نظر شخصی ام باز هم تاکید کنم که بعید است با توجه به واقعیت حقوقی و تشکیلاتی اصلاح طلبی و شرایط سیاسی کشور، اصلاحات به دنبال آن باشد که در جهتی خلاف مسیر تصمیم راهبردی سال 92 در حمایت از روحانی مسیر دیگری را با رقیب تراشی برای خود برگزیند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه با توجه به اظهار نظر اخیر محمدرضا عارف مبنی بر معرفی نامزد انتخاباتی در سال اینده از سوی اصلاح طلبان، ایا منظور وی در معرفی شخص خاصی غیر از روحانی بوده است، گفت: قطعا جریان اصلاح طلب برای انتخابات آینده در سال 96 نامزد خواهد داشت، اما بعید میدانم در مقابل روحانی کاندیدا داشته باشد.

205/201

کد خبر: 675352

وب گردی

وب گردی