سرمایه گذاری عظیم ال جی در حوزه رباتیک

کمپانی LG به تازگی اعلام کرد قصد دارد با سرمایه گذاری روی فناوری هوش مصنوعی پیشرفته، حوزه رباتیک را با جدیت تمام دنبال کند. آنها می گویند این پروژه نهایتاً به ساخت ماشین هایی منجر می شود که قادر به اجرای تمامی فعالیت های روزمره انسانی هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجیاتو، این شرکت کره ای در بیانیه ای اعلام کرد بخش لوازم خانگی آنها آماده ورود قدرتمند به عرصه رباتیک است، و هدفشان نیز توسعه محصولاتی است که بتوانند ارتباط کامل و نزدیکی با دیگر ابزارها همچون یخچال، سیستم های شستشو و تهویه مطبوع برقرار سازند.

«جو سونگ جین» مدیر کسب و کار لوازم خانگی ال جی در این رابطه می گوید: ما با سرمایه گذاری در خانه های هوشمند، ربات ها و عناصر کلیدی این حوزه، در کنار تقویت قابلیت های کسب و کار لوازم خانگی، قصد داریم خود را برای آینده آماده سازیم.

پیشرفت در حوزه هایی نظیر هوش مصنوعی و ارتباطات بیسیم، باعث شده تا روند ساخت لوازمی پیچیده تر که از طریق اینترنت با یکدیگر در ارتباط هستند و وظایف دشوارتری را انجام می دهند، تسهیل شود.

لازم به ذکر است کشورهای مختلف جهان با هدف توسعه صنعتی نوین یا سازگاری با مشکلات اجتماعی-اقتصادی از جمله کاهش نرخ زاد و ولد و افزایش نسل سالخورده، می خواهند ربات هایی را بسازند که بتوانند نقش آشپز، پرستار، کارگر و غیره را در بخش های مختلف جامعه ایفا کنند.

گفتنی است کمپانی LG هنوز در مورد میزان سرمایه گذاری یا زمان احتمالی عرضه محصولات رباتیکش صحبتی به میان نیاورده، اما مشخصاً آنها می خواهند گزینه های مختلف حاصل از ترکیب فناوری هایی همچون رانندگی مستقل و هوش مصنوعی را بسنجند.

20104

کد خبر: 675365

وب گردی

وب گردی